Nowy rozkład jazdy DB.
inforail
22.11.2006 21:13
Nowy rozkład jazdy DB.
Nowy rozkład jazdy wchodzi w życie 10.12.2006. Jednak już teraz krążą doniesienia odnośnie wprowadzanych zmian. W przypadku kolei niemieckich DB uwaga skupia się na niedawno oddanej do ruchu linii dużych prędkości Monachium –Ingolstadt –Norymberga. Linia powoli dochodzi do swojej właściwej prędkości eksploatacyjnej i w nowym rozkładzie jazdy pociągi ICE między tymi miastami będą jeździć z prędkością 300km/h. Jednak co nas może zaskoczyć to takt 30 minut! Sprawa normalna w Niemczech jest w Polsce ciężko osiągalna nawet w komunikacji miejskiej. Dzięki temu wszystkiemu podróż pociągiem ICE z Monachium do Norymbergii zajmuje jedynie 62 minuty, o 20 minut krócej niż dotychczas. To powoduje skrócenie czasu jazdy w wielu dłuższych relacjach do Frankfurtu nad Menem, Hannoveru czy Berlina. Do tego ostatniego miasta pociągi z Monachium pojadą w dwugodzinnym takcie. Natomiast pociągi z Kolonii przez Frankfurt nad Menem, Norymbergę do Monachium pojadą w godzinnym takcie, przy czym czas przejazdu jest nieco poniżej czterech godzin. Na odcinku Kolonia –Frankfurt pociąg wykorzystuje również linię dużej prędkości, na której od nowego rozkładu jazdy pociągi pojadą co pół godziny, z dodatkowymi pociągami szczytowymi.
W przypadku pociągów InterCity główne zmiany koncentrują się w okolicach Heidelbergu. Pierwszą zmianą jest zamienienie dwóch par pociągów ICE relacji Stuttgart –Heidelberg –Mainz na klasyczne pociągi InterCity. Oprócz tego pojawiają się trzy kolejne połączenia: Dortmund – Heidelberg – Stuttgart, Stuttgart – Heidelberg – Hamburg, Stuttgart – Heidelberg –Kolonia.
Między Dreznem i Norymbergą będzie kursował w dwu godzinnym takcie Franken-Sachsen-Express, który będzie zestawiany jednostkami BR 612, z wychylnym pudłem. To ma skrócić czas jazdy o pół godziny.
Natomiast na trasie Stuttgart –Zürich kończy się era ekspresu Cisalpino na kolejach Niemieckich. Wszystkie połączenia zostaną zastąpione zespołami ICE, które mają pomieścić więcej podróżnych oraz skrócić czas jazdy dzięki większej mocy. Dobrą stroną rozwiązania będzie dwu godzinna częstotliwość kursów między tymi miastami, minusem konieczność przesiadki w Szwajcarii udając się dalej do Włoch.
Opracowane na podstawie www.bahnnews.info
Więcej z Działu Kontrakty
PKP Intercity nie rezygnują z ósemek
26.01.2023
PESA z umową na ezt-y dla Wielkopolski
16.01.2023
Składy SKPL zostają w Polregio
16.01.2023
Szkoła z symulatorem siódemki
11.01.2023
Jedna oferta na P4 SA106; w budżecie
30.12.2022
Więcej z Działu Pasażer
Dobry listopad na kolei
30.12.2022
Udział GZM w krajowym ruchu kolejowym
04.08.2022
Rekordowy maj na kolei
30.06.2022
Rośnie liczba pasażerów na kolei
31.05.2022
Marzec miesiącem zwiększonych przewozów
29.04.2022
Spadła liczba odwołanych pociągów
19.04.2022
W Europie pasażerowie wracają do kolei
07.03.2022
Portal Pasażera przegrał z wiatrem?
19.02.2022
Więcej z Działu Prawo
Trasa Warszawa – Wrocław nie dla RegioJet
02.01.2023
Zdemolował EN57AL; zatrzymała go Policja
29.11.2022
Kontrabanda w pociągu z Białorusi
05.10.2022
Grupa PKP holdingiem! Bez PLK
06.09.2022
Kolejowe programy w budżecie na 2023 rok
31.08.2022
Więcej z Działu Przewoźnicy
ŁKA z rekordem pasażerów w 2022 roku
03.02.2023
PKP Cargo planuje dalsze przejęcia
31.01.2023
PKP CARGO zrewidowało swoją strategię
31.01.2023
Więcej z Działu Producenci
PESA pojedzie na giełdę?
25.01.2023
Nie będzie kolejnych Impulsów dla FSE
20.12.2022
Nowy NightJet na testach w Czechach
14.12.2022
Renfe zamawia kolejne ezty od CAF
14.10.2022
PESA Gama w PCC Intermodal
07.10.2022
Kolejne Flirty dostarczone
06.09.2022
Nowych lokomotyw „od ręki” nie ma
30.08.2022
NEB kupuje wodorowe Mireo Plus H
01.07.2022