Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Stuttgart: Koniec składów ICE-T na linii do Zurychu

inforail
23.03.2010 12:28

Na trasę Stuttgart –Zurych na stałe wracają składy wagonowe, zastępujące poci z wychylnym pudłem. Na tej trasie od roku 1998 były eksploatowane składy ETR 470 należące do spółki Cisalpino, natomiast rok później zaczęły je uzupełniać składy ICE-T. Taki układ trwał do roku 2006, kiedy w wyniku wielu opóźnień pociągów Cisalpino zdecydowano o wprowadzeniu wyłącznie składów ICE-T. Jak już wiadomo w sierpniu 2008 roku pojawiły się problemy z pękającymi zestawami kołowymi w tych jednostkach, co poskutkowało w zakazie eksploatacji systemu wychyłu pudła. W efekcie tego pociągi nie mogą dotrzymać rozkładowego czasu jazdy i notowane są opóźnienia około 10 minut. To powoduje z jednej strony utratę przesiadek, natomiast z drugiej uniemożliwia dotrzymanie planowych obiegów składów. Efektem tego stały się częste pociągi zastępcze złożone z tradycyjnych wagonów, które czasami kończyły bieg na stacji granicznej, lub wręcz były odwoływane. Aby zakończyć te problemy od 21 marca zdecydowano zastąpić wszystkie pociągi ICE-T na tej trasie na tradycyjne składy wagonowe. Wagony standardu EC dostarczą koleje szwajcarskie, natomiast obsługa trakcyjna będzie zależała od terenu kraju (Szwajcaria SBB, Niemcy DB).
Źródło: Opracowane na podstawie spz.logout.cz