Tokio: JR-East przygotowuje się do rozpoczęcia testów składów serii E6
JR-East oczekuje dostawy pierwszego przedprodukcyjnego składu mini-shinkansen serii E6. Pojazd ma zostać dostarczony w czerwcu i od tego momentu rozpocznie się proces uzyskiwania homologacji oraz dopuszczenia do ruchu. Zostanie on zakończony w marcu 2013 roku wprowadzeniem składu do regularnej obsługi. Pojazd serii E6 cechuje się prędkością maksymalną 320 km/h, która ma być uzyskiwana na trasie Tohoku Shinkansen. Składy E6 stanowią produkcyjną wersję testowego pojazdu Fastech 360Z i są przewidziane do współpracy z dostarczanymi obecnie składami Shinkansen serii E5, które z kolei są efektem pojazdu testowego Fastech 360S. Siedmiowagonowe zespoły serii E6 zastąpią wszystkie obecnie eksploatowane sześciowagonowe zespoły serii E3. Pomimo większej ilości wagonów pojemność składów E6 i E3 będzie tożsama, co jest efektem zastosowania bardzo długiego „nosa”na czele. Skład E6 będzie miał długość 148 metrów, z czego 26 metrów będą stanowiły oba „nosy”pociągu. Zespół będzie miał pięć wagonów silnikowych i dwa bez napędu i pozwoli zaoferować 315 miejsc w klasie standardowej oraz 23 w klasie zielonej.
Źródło: Opracowane na podstawie Railway Gazette International