Waszyngton: Długofalowy plan odnowy taboru Amtrak
W przeciągu najbliższych 30 lat Amtrak wyda 23 miliardy dolarów amerykańskich na odnowę swojego taboru kolejowego. Obecnie średnia wieku przekracza 25 lat, więc jego odnowa jest konieczna. W przeciągu najbliższych 14 lat ma zostać zakupione 780 jdnopokładowych wagonów pasażerskich, 420 wagonów piętrowych jak również 70 lokomotyw elektrycznych i 264 lokomotywy spalinowe. Listę zakupów ma zamknąć 25 pociągów dużej prędkości. Wszystkie wymienione pojazdy mają kosztować 11 miliardów dolarów. Dzięki tym zakupom mają zostać wycofane lokomotywy elektryczne AEM-7, jak również przestarzałe lokomotywy spalinowe, które zastąpią maszyny szybsze i bardziej ekonomiczne w eksploatacji. Dzięki tym inwestycjom ma zostać wycofanych 90 wagonów typu Heritage, 420 wagonów Amfleet I jak również 250 wagonów piętrowych Superliner pierwszej generacji. Z kolei nowe pociągi dużej prędkości mają zastąpić obecnie kursujące ekspresy Acela, jednak do tego czasu Amtrak planuje zakup dodatkowych wagonów środkowych aby wydłużyć wszystkie eksploatowane obecnie 20 składów Acela, oraz zakup dodatkowych dwóch zespołów.
Źródło: Opracowane na podstawie www.railwaygazette.com