Wegberg-Wildenrath: Aplikacje Galileo na okręgu testowym
Okręg testowy Siemensa w Wegberg-Wildenrath ma zostać dostosowany do testowania aplikacji Galileo. Europejski system namierzania satelitarnego Galileo ma w przyszłości zastąpić mniej dokładny system GPS. W ten sposób Siemens wspiera program “railGATE”realizowany przez Rheinisch-Westfälischen Technischen Hochschule (RWTH) Aachen oraz sponsorowany przez Raumfahrt-Agentur des Deutschen Zentrums für Luft- und Raumfahrt e.V. (DLR) wraz z Bundesministeriums für Wirtschaft und Technologie (BMWi). Testy mają się rozpocząć w 2010 roku, z komercyjnym zastosowaniem w 2013 roku. W związku z tym, iż satelitarna nawigacja znalazła już zastosowanie w kolejnictwie, a dokładniej w systemach zabezpieczania ruchu kolejowego, więc bardzo ważnym jest zapewnienie odpowiedniego bezpieczeństwa systemu. Dla tych celów dane GPS są zbyt mało dokładne, dlatego przyszły system Galileo wdrażany przez UE ma rozwiązać ten problem. Program “railGATE”został wprowadzony w celu stworzenia możliwości do przetestowania różnych aplikacji jeszcze przed faktycznym udostępnieniem sygnału Galileo dla wszystkich użytkowników. Dzięki temu będzie można sprawdzić poprawność działania systemu, sprawdzić możliwe jego zastosowania i dopracować system tak, aby zapewniał odpowiedni poziom bezpieczeństwa. Jako bazę testową wybrano ośrodek badawczy Siemensa Wegberg-Wildenrath, który już wcześniej został wyposażony w system ERTMS. Dzięki wyposażeniu pojazdów w urządzenia nadawczo odbiorcze będzie możliwe bezpieczne prowadzenie manewrów, a w wariancie docelowym nawet automatyczne ich przeprowadzanie.
Źródło: Komunikat prasowy Siemens Mobility