Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Słupski węzeł przesiadkowy wybuduje ATP Budownictwo

przetargi
11.09.2020 14:00
0 Komentarzy

Znamy wykonawcę węzła przesiadkowego w Słupsku.

Zarząd infrastruktury miejskiej w Słupsku rozstrzygnął przetarg, którego przedmiotem jest budowa transportowego węzła integracyjnego miasta Słupska – w ramach projektu pod nazwą: „Węzeł transportowy Miejskiego Obszaru Funkcjonalnego Słupska z elementami priorytetów dla komunikacji zbiorowej”. Przypomnijmy, że do zamawiającego wpłynęły trzy propozycje od:

  • konsorcjum firm: SIMA sp. z o.o. sp.k., TECH-BUD Przedsiębiorstwo Handlowo-Usługowe Adam Krawiec, Przedsiębiorstwo Instalacji i Konstrukcji INSTALEX M. Zieliński sp. j., Krężel sp. z o.o. – cena 44200000,00 PLN brutto,

  • ARKOM sp. z o.o. – 39698250,00 PLN brutto,

  • ATP Budownictwo sp. z o.o. – 28900000,00 PLN brutto.

Okazało się, że Słupsk uznał za najkorzystniejszą ofertę, która jest jednocześnie najtańsza, a mianowicie ATP Budownictwo sp. z o.o. Wykonawca zdobył komplet 100 punktów. Pozostali konkurenci wypadli blado, bowiem oferta konsorcjum uzyskała 79,23 punkty, a z kolei propozycja ARKOM została odrzucona. Zwycięzca przetargu ma 27 miesięcy na realizację inwestycji. Udzielił on gwarancji na przedmiot zamówienia w okresie 60 miesięcy.

Pozostaje jeszcze dodać, że przedsięwzięcie jest dofinansowanie ze środków Unii Europejskiej w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata 2014 – 2020.

Nadchodzą zmiany

W ramach węzła powstanie wielofunkcyjny dworzec autobusowy po zachodniej stronie torów kolejowych wraz z zapleczem socjalnym oraz miejscem obsługi podróżnych udostępnionym dla przewoźników międzynarodowych i regionalnych. Takie rozwiązanie wpłynie na poprawę warunków oczekiwania podróżnych, jak i komfort pracy przewoźników.

Na terenie dworca autobusowego przewidziano budowę budynku wielofunkcyjnego, plac manewrowo-postojowy dla autobusów, przystanki z peronami dla obsługi pasażerów oraz 2 parkingi wydzielone dla samochodów osobowych.

Docelowo dworzec autobusowy zostanie połączony z dworcem PKP przy ul. Kołłątaja, poprzez tunel dla pieszych pod torami kolejowymi.

Przy budynku dworca autobusowego przewidziano 3 stanowiska równoległe dla autobusów/autokarów dalekobieżnych. Na terenie wewnętrznym dworca znajdzie się 8 ukośnych miejsc postoju z peronami dla podróżnych oraz przy by-pasie, 1 dodatkowe miejsce – przystanek dla wysiadających. Na placu dworca wyznaczono 12 miejsc postojowych/odstawczych dla autobusów (miejsca przejazdowe). Dodatkowe 5 miejsc odstawczych dla autobusów przewidziano przy ul. Towarowej, poza terenem właściwego dworca. Stanowiska dla obsługi pasażerów autobusów zlokalizowano jedynie na terenie dworca. Trzy perony przy budynku będą zadaszone. Przy dworcu zaplanowano również parking rowerowy (Bike & Ride) na 56 miejsc (stojaków) z samoobsługową stacją naprawy rowerów i elektrycznym kompresorem rowerowym.

Komentarze