Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Sprzeciw mieszkańców Warszawy wobec zmiany trasy autobusu nr 105 

interwencje
03.09.2024 07:08
0 Komentarzy

27 sierpnia powstała petycja dotycząca sprzeciwu mieszkańców Warszawy wobec zmiany trasy autobusu nr 105 i propozycja przekształcenia go w linię ekspresową E5 

Petycja zawiera 

“Zwracamy się z prośbą o rozważenie wycofania planowanej zmiany trasy autobusu linii 105 oraz przedstawiamy alternatywną propozycję przekształcenia linii 105 w linię ekspresową E5. Mieszkańcy rejonu Jelonek Południowych i okolic ulicy Lazurowej wyrażają stanowczy sprzeciw wobec zmiany trasy linii 105 i proponują rozwiązanie, które lepiej odpowiada na potrzeby komunikacyjne – linię ekspresową E5 z pominięciem wybranych przystanków. 

Argumenty za odrzuceniem planowanej zmiany trasy linii 105: 

1. Dostępność innych środków komunikacji w rejonie ul. Jana Kazimierza 
Mieszkańcy ulicy Jana Kazimierza mają już do dyspozycji liczne połączenia tramwajowe, które efektywnie zaspokajają potrzeby komunikacyjne tej części miasta. Wprowadzanie dodatkowych autobusów w tym rejonie dubluje istniejące połączenia tramwajowe i nie zwiększa znacząco dostępności komunikacyjnej. 
2. Problemy na ul. Ordona 

 
Skręt i przejazd przez ul. Ordona, gdzie planowane jest poprowadzenie autobusu 105, stanowi wyzwanie dla płynności ruchu. Jest to wąski i problematyczny odcinek, który często powoduje opóźnienia. Zwiększenie ruchu autobusów na tym odcinku jeszcze bardziej utrudni komunikację, a trasa 105 będzie bardziej narażona na opóźnienia, które już teraz są problemem. 
3. Pogorszenie komunikacji w Jelonkach Południowych i ulicy Lazurowej 

 
Po wycofaniu linii 197, mieszkańcy Jelonek Południowych mają ograniczone możliwości komunikacyjne w kierunku centrum, z jedynym dostępnym połączeniem w postaci linii „700” kursującej jedynie do Cmentarza Wolskiego, gdzie przesiadki są niewygodne i jednocześnie nie pozwalają skorzystać z wszystkich linii tramwajowych kursujących ul. Wolską. Zmiana trasy linii 105 bez wprowadzenia adekwatnej alternatywy dodatkowo pogorszy dostępność transportu publicznego w tym rejonie. Mieszkańcy polegają na linii 105, mimo że kursuje ona dużo rzadziej niż dotychczas i z opóźnieniami, dlatego dalsze wydłużanie jej trasy znacznie wpłynie na jakość komunikacji w tej okolicy.  

Propozycja przekształcenia linii 105 w linię ekspresową E5 

Zamiast zmieniać trasę autobusu 105, proponujemy przekształcenie go w linię ekspresową E5. Nowa linia mogłaby kursować na obecnej trasie, z pominięciem przystanków od Ciepłowni Wola do Ronda Daszyńskiego, ale z uwzględnieniem przystanku PKP Kasprzaka, który jest istotnym węzłem komunikacyjnym. 

Taka zmiana przyniosłaby następujące korzyści: 

1. Skrócenie czasu przejazdu 

 
Ominięcie części przystanków między Ciepłownią Wola a Rondem Daszyńskiego umożliwiłoby szybszy dojazd do centrum miasta, co znacząco poprawiłoby komfort podróży mieszkańców Jelonek Południowych. Dodanie przystanku przy PKP Kasprzaka poprawiłoby dostęp do ważnych połączeń kolejowych oraz zwiększyło wygodę przesiadek. 
2. Lepsza dostępność komunikacyjna dla Jelonek Południowych 

 
Mieszkańcy Jelonek Południowych zyskaliby szybkie połączenie z centrum miasta oraz z kluczowymi węzłami transportowymi. Linia E5, kursująca z większą częstotliwością i bez zbędnych przystanków, stanowiłaby wygodną alternatywę, poprawiając dostępność transportu publicznego w tej okolicy. 
3. Ominięcie problematycznej ul. Ordona 

 
Przekształcenie linii 105 w E5 pozwoliłoby na ominięcie problematycznego odcinka ul. Ordona, który obecnie przyczynia się do opóźnień i spowolnienia ruchu. Dzięki temu trasa linii E5 byłaby bardziej płynna, a autobusy punktualniejsze, co zwiększyłoby wygodę i efektywność podróży dla pasażerów. 

Wnioskujemy o rozważenie przekształcenia linii 105 w linię ekspresową E5 z pominięciem przystanków od Ciepłowni Wola do Ronda Daszyńskiego oraz z uwzględnieniem przystanku PKP Kasprzaka. Uważamy, że takie rozwiązanie lepiej odpowiada na potrzeby mieszkańców i pozwala na usprawnienie komunikacji miejskiej w tym rejonie miasta.” 

Zapraszamy do podpisywania petycji  

https://www.petycjeonline.com/sprzeciw_wobec_zmiany_trasy_autobusu_lini_105_i_propozycja_przeksztacenia_go_w_lini_ekspresowa_e5

Komentarze