Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Interpelacja w sprawie ścieżki pieszo-rowerowej w gm. Bytów przy drodze krajowej nr 20 

interwencje
21.08.2025 05:00
0 Komentarzy

1 sierpnia posłanka Wioleta Tomczak wystosowała interpelacje nr 11501 do ministra infrastruktury w sprawie ścieżki pieszo-rowerowej w gm. Bytów przy drodze krajowej nr 20 

Jak pisze posłanka 

“Szanowny Panie Ministrze, 

budując kolejne inwestycje w infrastrukturę drogową, musimy pamiętać o bezpieczeństwie wszystkich uczestników ruchu – w tym także pieszych i rowerzystów. 

Według statystyk Komendy Głównej Policji na 2024 r. wypadków zakwalifikowanych jako „najechanie na pieszego” było aż 4 556, co stanowi 21,2% wszystkich odnotowanych wypadków, co czyni je drugim najczęściej występującym rodzajem. 

W tej sytuacji niepokoi mnie fakt, że na stronie ministerstwa, na liście programów drogowych brak aktualnego planu dotyczącego budowy Bezpiecznej Infrastruktury Drogowej. Na stronie widnieje natomiast poprzedni plan, przewidziany na lata 2021-2024. 

Według moich informacji, gdański wydział GDDKiA wpisał w 2022 r. do „Planu ochrony zdrowia i życia pieszych i rowerzystów” budowę ciągu rowerowo-pieszego na odcinku Mądrzechowo-Mokrzyn, obok drogi krajowej nr 20. Inwestycja miała rozpocząć się w 2023 r., niestety po dziś dzień nic się w tej sprawie nie dzieje. Według najnowszych ustaleń prasowych, Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad szacuje koszt inwestycji na ok. 10 milionów złotych, lecz obecnie brak na nią zabezpieczonych środków. Po dziś dzień inwestycja nie została ujęta w żadnym dostępnym publicznie planie finansowym. 

W związku z powyższymi faktami zwracam się z następującymi pytaniami: 

  1. Kiedy spodziewać się możemy publikacji dokumentu, który zastąpi „Program Bezpiecznej Infrastruktury Drogowej na lata 2021-2024”? 
  1. Czy w ministerstwie trwają w ogóle prace nad przygotowaniem takiego programu? 
  1. Czy przewidywane jest zabezpieczenie środków na budowę ciągu rowerowo-pieszego na odcinku Mądrzechowo-Mokrzyn w przyszłorocznym budżecie? 
  1. Jeżeli nie, to jakie względy decydują o niskim priorytecie wykonania tej inwestycji?” 

Czekamy na odpowiedź ministra 

Komentarze