Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Interpelacja w sprawie planów likwidacji przystanku Łódź Retkinia w kontekście budowy kolei dużych prędkości (KDP) 

interwencje
25.09.2025 05:00
0 Komentarzy

12 września poseł Marek Matuszewski wystosował interpelacje nr 12245 do ministra infrastruktury w sprawie planów likwidacji przystanku Łódź Retkinia w kontekście budowy kolei dużych prędkości (KDP) 

Jak pisze poseł 

W związku z planowaną budową węzła kolei dużych prędkości (KDP) w aglomeracji łódzkiej pojawiają się poważne obawy dotyczące przyszłości istniejącej infrastruktury kolejowej, w tym funkcjonowania przystanku kolejowego Łódź Retkinia. Punkt ten, uruchomiony zaledwie kilka lat temu, w szybkim tempie zyskał dużą popularność wśród mieszkańców, umożliwiając wygodny dojazd do centrum miasta i innych regionów. 

Docierają do mnie niepokojące informacje jakoby przystanek Łódź Retkinia miał zostać zlikwidowany lub zawieszony w ramach prac związanych z realizacją tunelu średnicowego i budową linii KDP. Rodzi to pytania o zasadność takiej decyzji oraz wpływ na dostępność transportu publicznego dla mieszkańców dzielnic Retkinia, Karolew czy Lublinek. 

W związku z tym uprzejmie proszę o odpowiedzi na następujące pytania: 

  1. Czy Ministerstwo Infrastruktury potwierdza plany likwidacji lub czasowego zamknięcia przystanku Łódź Retkinia w związku z inwestycją CPK i KDP? 
  1. Jakie analizy przeprowadzono w zakresie wpływu tej decyzji na pasażerów codziennie korzystających z tego przystanku? 
  1. Czy planowane są działania kompensacyjne np. budowa alternatywnego przystanku lub zapewnienie komunikacji zastępczej? 
  1. Czy ministerstwo przewiduje konsultacje społeczne z mieszkańcami dzielnicy Retkinia w sprawie ewentualnych zmian w siatce połączeń kolejowych? 
  1. Czy możliwe jest dostosowanie projektu KDP, tak by zachować funkcjonowanie przystanku lub zminimalizować jego wyłączenie? 

Transport publiczny powinien odpowiadać na realne potrzeby mieszkańców, a nie prowadzić do pogorszenia ich sytuacji komunikacyjnej. Z tego względu proszę o pełną informację i analizę możliwych rozwiązań.” 

Czekamy na odpowiedź ministra 

Komentarze