Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Interpelacja w sprawie „optymalizacji” remontu dworca kolejowego w Oławie 

interwencje
10.11.2024 07:00
0 Komentarzy

30 października poseł Paweł Hreniak wystosował interpelacje nr 5888 do ministra infrastruktury w sprawie „optymalizacji” remontu dworca kolejowego w Oławie 

Jak pisze poseł 

“Dworzec kolejowy w Oławie został w 2023 roku wpisany na listę dworców, które zostaną wyremontowane w ramach Programu Inwestycji Dworcowych PKP SA. Program inwestycji dworcowych jest realizowany od 2016 roku i od tamtego czasu zmodernizowano ponad 85 dworców na terenie kraju, a kolejne 45 jest na etapie projektowania. 

 W tej grupie jest również dworzec kolejowy w Oławie, gdzie planowano prace budowlane w latach 2024-2026. Niestety z informacji uzyskanych w ramach kontroli poselskiej w PKP SA wynika, że dworzec kolejowy w Oławie będzie „optymalizowany”. Taka informacja została podpisana przez członków Zarządu PKP SA. Zapowiedź „optymalizacji” inwestycji niestety może oznaczać różne działania. 

 Dziś już widzimy opóźnienie inwestycji, a informacje o rekordowym deficycie budżetu państwa w 2025 roku, w rekordowej wysokości 289 mld zł budzi uzasadniony niepokój o realizację planów inwestycyjnych.  

W związku z powyższym proszę o odpowiedź na następujące pytania: 

1. Czy „optymalizacja” oznacza rezygnację z remontu dworca kolejowego w Oławie? 

2. Czy „optymalizacja” oznacza zmniejszenie zakresu prac remontowych na dworcu kolejowym w Oławie? Jeżeli tak, to z jakich prac planuje się zrezygnować? 

3. Kiedy planuje się rozpoczęcie prac budowlanych na dworcu w Oławie? 

4. Kiedy planuje się oddanie do użytku wyremontowanego dworca kolejowego w Oławie?” 

Czekamy na odpowiedź ministra 

Komentarze