Interpelacja w sprawie „optymalizacji” remontu dworca kolejowego w Oławie
30 października poseł Paweł Hreniak wystosował interpelacje nr 5888 do ministra infrastruktury w sprawie „optymalizacji” remontu dworca kolejowego w Oławie
Jak pisze poseł
“Dworzec kolejowy w Oławie został w 2023 roku wpisany na listę dworców, które zostaną wyremontowane w ramach Programu Inwestycji Dworcowych PKP SA. Program inwestycji dworcowych jest realizowany od 2016 roku i od tamtego czasu zmodernizowano ponad 85 dworców na terenie kraju, a kolejne 45 jest na etapie projektowania.
W tej grupie jest również dworzec kolejowy w Oławie, gdzie planowano prace budowlane w latach 2024-2026. Niestety z informacji uzyskanych w ramach kontroli poselskiej w PKP SA wynika, że dworzec kolejowy w Oławie będzie „optymalizowany”. Taka informacja została podpisana przez członków Zarządu PKP SA. Zapowiedź „optymalizacji” inwestycji niestety może oznaczać różne działania.
Dziś już widzimy opóźnienie inwestycji, a informacje o rekordowym deficycie budżetu państwa w 2025 roku, w rekordowej wysokości 289 mld zł budzi uzasadniony niepokój o realizację planów inwestycyjnych.
W związku z powyższym proszę o odpowiedź na następujące pytania:
1. Czy „optymalizacja” oznacza rezygnację z remontu dworca kolejowego w Oławie?
2. Czy „optymalizacja” oznacza zmniejszenie zakresu prac remontowych na dworcu kolejowym w Oławie? Jeżeli tak, to z jakich prac planuje się zrezygnować?
3. Kiedy planuje się rozpoczęcie prac budowlanych na dworcu w Oławie?
4. Kiedy planuje się oddanie do użytku wyremontowanego dworca kolejowego w Oławie?”
Czekamy na odpowiedź ministra
Komentarze