ZTP Kraków: System naklejek taborowych się sprawdził. Czas na nowsze wersje
Pasażerowie Krakowskiej Komunikacji Miejskiej korzystający z aplikacji mobilnych do zakupu biletu od dwóch lat wpisują numer boczny pojazdu.
Działanie to było spowodowane występującymi nadużyciami przez niektórych pasażerów, którzy nie chcieli opłacać swojego przejazdu. Zdaniem Zarządu Transportu Publicznego w Krakowie, nowy system zadziałał, natomiast zostanie zaktualizowany o dodatkowe funkcje na wnioski pasażerów.
Spis treści:
- Dlaczego wprowadzono konieczność wpisywania numeru bocznego pojazdu podczas zakupu biletu przez aplikacje mobilne w Krakowskiej Komunikacji Miejskiej?
- Jakie zmiany w oznakowaniu pojazdów zostaną wprowadzone w odpowiedzi na uwagi pasażerów?
- Jakie nowe funkcjonalności zostaną dodane do naklejek z numerami bocznymi w pojazdach KMK?
od 2022 roku
Dwa lata temu Zarządu Transportu Publicznego w Krakowie uruchomił wirtualną hurtownię sprzedaży biletów, która cały czas jest rozbudowywana o nowe funkcjonalności. Jej działanie polega m.in. na sprzedaży biletów KMK w czasie rzeczywistym, różnymi kanałami sprzedaży np. poprzez aplikacje. System również pozwala kontrolerom biletów na zablokowanie możliwości zakupu biletów w konkretnym pojeździe, po rozpoczęciu kontroli biletów.
W rezultacie – od wprowadzenia tych rozwiązań – sprzedaż biletów do kasowania poprzez aplikacje znacznie wzrosła:
- w 2019 r. sprzedano 6 742 244 biletów za łączną kwotę ponad 20 mln zł (20 322 013,56 zł),
- dane z 2023 roku (po wprowadzeniu systemu zabezpieczającego) pokazują znaczny wzrost – sprzedano 27 236 275 biletów na łączną kwotę prawie 100 mln zł (99 548 424,99 zł).
dwa punkty
Przez cały ten czas ZTP zbierało uwagi pasażerów. Najważniejszymi dwoma punktami, zgłaszanymi przez mieszkańców było inne niż dotychczas usytuowanie naklejek z numerami bocznymi. Do tej pory naklejki były nad każdym kasownikiem i pojawiały się głosy, że pasażerowie wchodząc do pojazdu, nie mogli zlokalizować numeru bocznego pojazdu. Dlatego do 19 października we wszystkich pojazdach KMK zostaną naklejone nowe, zaktualizowane naklejki, które zostaną bardziej rozproszone w pojeździe, a tym samym bardziej dostępne dla pasażerów.
Aktualizacja polega również na wprowadzeniu kodu QR na naklejce. Pasażer będzie mógł już w drodze z przystanku do pojazdu zaznaczyć odpowiedni dla siebie bilet, a natychmiast po wejściu do pojazdu będzie mógł zeskanować kod QR, który uzupełni numer boczny pojazdu, przyśpieszając tym samym procedurę zakupu biletu.
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze