ZTP Kraków otworzył oferty na nowy system sprzedaży biletów. Cztery firmy w grze
W dniu 25 września 2025 roku Zarząd Transportu Publicznego w Krakowie otworzył oferty w przetargu na dostawę nowego systemu sprzedaży biletów dla komunikacji miejskiej.
To jedno z najważniejszych cyfrowych przedsięwzięć krakowskiego ZTP, które ma zapewnić pasażerom wygodę, nowoczesność i wielokanałowy dostęp do biletów. System będzie hybrydowy – obejmie zarówno nośniki fizyczne, jak i mobilne, a także integrację z istniejącymi rozwiązaniami, jak Karta Krakowiaka czy Małopolska Karta Aglomeracyjna. O tym zamówieniu pisaliśmy już wcześniej w TransInfo.
Rozkład jazdy:
- Które dwie firmy zmieściły się w budżecie Krakowa na nowy system biletowy i jak wyceniły swoje oferty?
- Jakie elementy obejmuje kompleksowy system sprzedaży biletów planowany do wdrożenia w Krakowie?
- Jakimi kryteriami będzie kierował się ZTP Kraków przy wyborze zwycięzcy przetargu?
Kompleksowy system
Przedmiotem postępowania jest stworzenie i wdrożenie kompleksowego systemu sprzedaży biletów obejmującego oprogramowanie, aplikacje mobilne, urządzenia obsługujące płatności oraz pełne wsparcie serwisowe i utrzymanie przez okres 105 miesięcy. Zamówienie przewiduje część podstawową oraz sześć opcji rozszerzających, m.in. integrację z login.gov.pl, połączenie z istniejącymi biletomatami, dostawę nowych kart biletowych, przedłużenie serwisu, rozwój systemu czy dodatkowe licencje i sprzęt.
To jedno z najważniejszych cyfrowych przedsięwzięć krakowskiego ZTP, które ma zapewnić pasażerom wygodę, nowoczesność i wielokanałowy dostęp do biletów. System będzie hybrydowy – obejmie zarówno nośniki fizyczne, jak i mobilne, a także integrację z istniejącymi rozwiązaniami, jak Karta Krakowiaka czy Małopolska Karta Aglomeracyjna.
Zamówienie obejmuje stworzenie kompleksowego systemu sprzedaży biletów: aplikacje mobilne, urządzenia płatnicze, integrację z obecnymi rozwiązaniami oraz siedmioletnie wsparcie i serwis. Postępowanie zostało podzielone na część podstawową oraz sześć opcji dodatkowych. Zamawiający może uruchomić je w trakcie kontraktu, by poszerzyć funkcjonalność systemu, w tym m.in. integrację z login.gov.pl, połączenie z istniejącymi biletomatami, dostawę nowych nośników biletów okresowych, dodatkowe licencje, sprzęt i dłuższe wsparcie serwisowe.
Cztery oferty
Do postępowania stanęły cztery firmy. Najtańszą ofertę złożyła Mera Systemy, proponując zakres podstawowy za 16.132.716,99 PLN brutto (ok. 13.118.463 PLN netto). Poszczególne opcje zostały wycenione następująco:
- opcja 1: 33.210 PLN brutto (ok. 27.000 PLN netto),
- opcja 2: 11.070 PLN brutto (ok. 9.000 PLN netto),
- opcja 3: 2.646.379,29 PLN brutto (ok. 2.151.530 PLN netto),
- opcja 4: 6.354.911,77 PLN brutto (ok. 5.166.600 PLN netto),
- opcja 5: 118.080 PLN brutto (ok. 96.000 PLN netto),
- opcja 6: 1.722.000 PLN brutto (ok. 1.400.000 PLN netto).
Drugą najniższą propozycję przedstawiła Beesset, która zakres podstawowy wyceniła na 20.886.876 PLN brutto (ok. 16.991.773 PLN netto). Wyceny opcji:
- opcja 1: 49.446 PLN brutto (ok. 40.200 PLN netto),
- opcja 2: 54.981 PLN brutto (ok. 44.700 PLN netto),
- opcja 3: 1.230.000 PLN brutto (ok. 1.000.000 PLN netto),
- opcja 4: 8.413.200 PLN brutto (ok. 6.840.000 PLN netto),
- opcja 5: 12.300 PLN brutto (ok. 10.000 PLN netto),
- opcja 6: 1.845.000 PLN brutto (ok. 1.500.000 PLN netto).
Znacznie wyższą ofertę złożyła Eviden Polska – 37.683.510 PLN brutto (ok. 30.625.617 PLN netto). Opcje w tej propozycji:
- opcja 1: 184.500 PLN brutto (ok. 150.000 PLN netto),
- opcja 2: 184.500 PLN brutto (ok. 150.000 PLN netto),
- opcja 3: 2.229.375 PLN brutto (ok. 1.812.500 PLN netto),
- opcja 4: 13.284.000 PLN brutto (ok. 10.800.000 PLN netto),
- opcja 5: 246.000 PLN brutto (ok. 200.000 PLN netto),
- opcja 6: 4.920.000 PLN brutto (ok. 4.000.000 PLN netto).
Najwyższą propozycję przedstawiła Ideo – aż 51.588.984,72 PLN brutto (ok. 41.946.728 PLN netto). W jej ramach opcje wyceniono na:
- opcja 1: 124.692,48 PLN brutto (ok. 101.380 PLN netto),
- opcja 2: 659.831,04 PLN brutto (ok. 536.460 PLN netto),
- opcja 3: 1.672.800 PLN brutto (ok. 1.360.000 PLN netto),
- opcja 4: 13.869.381,60 PLN brutto (ok. 11.280.000 PLN netto),
- opcja 5: 0 PLN,
- opcja 6: 2.597.760 PLN brutto (ok. 2.112.000 PLN netto).
Budżet i dalsze kroki
Z kolei kwota przewidziana na realizację zamówienia wynosi 24.428.429,51 PLN brutto (ok. 19.856.455 PLN netto). Oznacza to, że w budżecie mieszczą się wyłącznie oferty Meray Systemy i Beesset.
Teraz czekamy na decyzję zamawiającego, która zostanie podjęta na podstawie kryteriów przetargowych:
✅ cena – 70%
✅ czas realizacji Etapu II – 10%
✅ oferowane czasy reakcji i usunięcia błędów – 12%
✅ kampania reklamowa – liczba spotów reklamowych – 4%
✅ kampania reklamowa – zasięg spotów – 4%
Nowy system sprzedaży biletów w Krakowie ma zostać dostarczony i uruchomiony w pięciu etapach w ciągu 105 miesięcy. Opcje dodatkowe będzie można aktywować w ciągu 36 miesięcy. Wymagania przetargowe jasno wskazują na potrzebę hybrydowego systemu biletowego, obsługującego różne kanały sprzedaży i nośniki, a także pełnej integracji z istniejącymi rozwiązaniami.
Szczegółowe informacje o zamówieniu dostępne są tutaj: https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-94fa846f-f2e0-4756-926a-cce91cf5779b
Komentarze