Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

ZTP Kraków otworzył oferty na nowy system sprzedaży biletów. Cztery firmy w grze

infotrans
25.09.2025 18:03
0 Komentarzy

W dniu 25 września 2025 roku Zarząd Transportu Publicznego w Krakowie otworzył oferty w przetargu na dostawę nowego systemu sprzedaży biletów dla komunikacji miejskiej.

To jedno z najważniejszych cyfrowych przedsięwzięć krakowskiego ZTP, które ma zapewnić pasażerom wygodę, nowoczesność i wielokanałowy dostęp do biletów. System będzie hybrydowy – obejmie zarówno nośniki fizyczne, jak i mobilne, a także integrację z istniejącymi rozwiązaniami, jak Karta Krakowiaka czy Małopolska Karta Aglomeracyjna. O tym zamówieniu pisaliśmy już wcześniej w TransInfo.

Rozkład jazdy:

  1. Które dwie firmy zmieściły się w budżecie Krakowa na nowy system biletowy i jak wyceniły swoje oferty?
  2. Jakie elementy obejmuje kompleksowy system sprzedaży biletów planowany do wdrożenia w Krakowie?
  3. Jakimi kryteriami będzie kierował się ZTP Kraków przy wyborze zwycięzcy przetargu?
Nowy system biletowy dla Krakowa. Kto ma największe szanse na kontrakt? / fot. Beesset
Nowy system biletowy dla Krakowa. Kto ma największe szanse na kontrakt? / fot. Beesset

Kompleksowy system

Przedmiotem postępowania jest stworzenie i wdrożenie kompleksowego systemu sprzedaży biletów obejmującego oprogramowanie, aplikacje mobilne, urządzenia obsługujące płatności oraz pełne wsparcie serwisowe i utrzymanie przez okres 105 miesięcy. Zamówienie przewiduje część podstawową oraz sześć opcji rozszerzających, m.in. integrację z login.gov.pl, połączenie z istniejącymi biletomatami, dostawę nowych kart biletowych, przedłużenie serwisu, rozwój systemu czy dodatkowe licencje i sprzęt.

To jedno z najważniejszych cyfrowych przedsięwzięć krakowskiego ZTP, które ma zapewnić pasażerom wygodę, nowoczesność i wielokanałowy dostęp do biletów. System będzie hybrydowy – obejmie zarówno nośniki fizyczne, jak i mobilne, a także integrację z istniejącymi rozwiązaniami, jak Karta Krakowiaka czy Małopolska Karta Aglomeracyjna.

Zamówienie obejmuje stworzenie kompleksowego systemu sprzedaży biletów: aplikacje mobilne, urządzenia płatnicze, integrację z obecnymi rozwiązaniami oraz siedmioletnie wsparcie i serwis. Postępowanie zostało podzielone na część podstawową oraz sześć opcji dodatkowych. Zamawiający może uruchomić je w trakcie kontraktu, by poszerzyć funkcjonalność systemu, w tym m.in. integrację z login.gov.pl, połączenie z istniejącymi biletomatami, dostawę nowych nośników biletów okresowych, dodatkowe licencje, sprzęt i dłuższe wsparcie serwisowe.

Nowy system biletowy dla Krakowa. Kto ma największe szanse na kontrakt? / fot. Beesset
Nowy system biletowy dla Krakowa. Kto ma największe szanse na kontrakt? / fot. Beesset

Cztery oferty

Do postępowania stanęły cztery firmy. Najtańszą ofertę złożyła Mera Systemy, proponując zakres podstawowy za 16.132.716,99 PLN brutto (ok. 13.118.463 PLN netto). Poszczególne opcje zostały wycenione następująco:

  • opcja 1: 33.210 PLN brutto (ok. 27.000 PLN netto),
  • opcja 2: 11.070 PLN brutto (ok. 9.000 PLN netto),
  • opcja 3: 2.646.379,29 PLN brutto (ok. 2.151.530 PLN netto),
  • opcja 4: 6.354.911,77 PLN brutto (ok. 5.166.600 PLN netto),
  • opcja 5: 118.080 PLN brutto (ok. 96.000 PLN netto),
  • opcja 6: 1.722.000 PLN brutto (ok. 1.400.000 PLN netto).

Drugą najniższą propozycję przedstawiła Beesset, która zakres podstawowy wyceniła na 20.886.876 PLN brutto (ok. 16.991.773 PLN netto). Wyceny opcji:

  • opcja 1: 49.446 PLN brutto (ok. 40.200 PLN netto),
  • opcja 2: 54.981 PLN brutto (ok. 44.700 PLN netto),
  • opcja 3: 1.230.000 PLN brutto (ok. 1.000.000 PLN netto),
  • opcja 4: 8.413.200 PLN brutto (ok. 6.840.000 PLN netto),
  • opcja 5: 12.300 PLN brutto (ok. 10.000 PLN netto),
  • opcja 6: 1.845.000 PLN brutto (ok. 1.500.000 PLN netto).

Znacznie wyższą ofertę złożyła Eviden Polska37.683.510 PLN brutto (ok. 30.625.617 PLN netto). Opcje w tej propozycji:

  • opcja 1: 184.500 PLN brutto (ok. 150.000 PLN netto),
  • opcja 2: 184.500 PLN brutto (ok. 150.000 PLN netto),
  • opcja 3: 2.229.375 PLN brutto (ok. 1.812.500 PLN netto),
  • opcja 4: 13.284.000 PLN brutto (ok. 10.800.000 PLN netto),
  • opcja 5: 246.000 PLN brutto (ok. 200.000 PLN netto),
  • opcja 6: 4.920.000 PLN brutto (ok. 4.000.000 PLN netto).

Najwyższą propozycję przedstawiła Ideo – aż 51.588.984,72 PLN brutto (ok. 41.946.728 PLN netto). W jej ramach opcje wyceniono na:

  • opcja 1: 124.692,48 PLN brutto (ok. 101.380 PLN netto),
  • opcja 2: 659.831,04 PLN brutto (ok. 536.460 PLN netto),
  • opcja 3: 1.672.800 PLN brutto (ok. 1.360.000 PLN netto),
  • opcja 4: 13.869.381,60 PLN brutto (ok. 11.280.000 PLN netto),
  • opcja 5: 0 PLN,
  • opcja 6: 2.597.760 PLN brutto (ok. 2.112.000 PLN netto).
Nowy system biletowy dla Krakowa. Kto ma największe szanse na kontrakt?
Nowy system biletowy dla Krakowa. Kto ma największe szanse na kontrakt?

Budżet i dalsze kroki

Z kolei kwota przewidziana na realizację zamówienia wynosi 24.428.429,51 PLN brutto (ok. 19.856.455 PLN netto). Oznacza to, że w budżecie mieszczą się wyłącznie oferty Meray Systemy i Beesset.

Teraz czekamy na decyzję zamawiającego, która zostanie podjęta na podstawie kryteriów przetargowych:

✅ cena – 70%
✅ czas realizacji Etapu II – 10%
✅ oferowane czasy reakcji i usunięcia błędów – 12%
✅ kampania reklamowa – liczba spotów reklamowych – 4%
✅ kampania reklamowa – zasięg spotów – 4%

Nowy system sprzedaży biletów w Krakowie ma zostać dostarczony i uruchomiony w pięciu etapach w ciągu 105 miesięcy. Opcje dodatkowe będzie można aktywować w ciągu 36 miesięcy. Wymagania przetargowe jasno wskazują na potrzebę hybrydowego systemu biletowego, obsługującego różne kanały sprzedaży i nośniki, a także pełnej integracji z istniejącymi rozwiązaniami.

Szczegółowe informacje o zamówieniu dostępne są tutaj: https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-94fa846f-f2e0-4756-926a-cce91cf5779b

Nowy system biletowy dla Krakowa. Kto ma największe szanse na kontrakt?
Nowy system biletowy dla Krakowa. Kto ma największe szanse na kontrakt?

Komentarze