Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

ZTM Warszawa wybrał ochroniarzy dla transportu publicznego. Za ponad 3,7 mln zł

infotrans
16.10.2025 10:03
0 Komentarzy

1 października 2025 r. Zarząd Transportu Miejskiego w Warszawie rozstrzygnął postępowanie na świadczenie usług ochrony osób i mienia w stołecznym transporcie zbiorowym.

Przetarg obejmował pełne zabezpieczenie działań kontrolerów biletów, ochronę pasażerów i pracowników ZTM w trakcie realizacji zadań służbowych, a także ochronę mienia wykorzystywanego w warszawskiej komunikacji miejskiej.

Rozkład jazdy:

  1. Kiedy ZTM w Warszawie rozstrzygnął przetarg na ochronę osób i mienia w transporcie publicznym?
  2. Jak długo ma obowiązywać nowa umowa na świadczenie usług ochrony?
  3. Które konsorcjum firm zostało wybrane jako wykonawca zamówienia?
Ponad 3,7 mln zł na bezpieczeństwo pasażerów, kontrolerów i infrastruktury ZTM przez dwa lata.

Dwa lata

Zamówienie ma charakter długoterminowy – usługa będzie realizowana przez 731 dni, czyli równo dwa lata, począwszy od 30 września 2025 roku. Ochroną objęte zostaną pojazdy komunikacji miejskiej, personel pracujący w terenie oraz kontrolerzy, którzy każdego dnia podejmują interwencje i egzekwują obowiązki wobec pasażerów na liniach ZTM.

Zakres zamówienia nie ogranicza się do pasywnej obecności pracowników ochrony – obejmuje on m.in. aktywną interwencję w przypadkach naruszeń prawa, reagowanie na wykroczenia i przestępstwa wobec pracowników ZTM oraz zapewnienie wsparcia w sytuacjach zagrożenia bezpieczeństwa w pojazdach i przestrzeniach komunikacyjnych. Ochroniarze muszą posiadać aktualny wpis na listę kwalifikowanych pracowników ochrony fizycznej oraz aktualne badania lekarskie i psychologiczne. Zgodnie z wymogami społecznymi zawartymi w SWZ, wszystkie osoby wykonujące zamówienie muszą być zatrudnione na umowę o pracę.

Ponad 3,7 mln zł na bezpieczeństwo pasażerów, kontrolerów i infrastruktury ZTM przez dwa lata.
Ponad 3,7 mln zł na bezpieczeństwo pasażerów, kontrolerów i infrastruktury ZTM przez dwa lata.

Dwie oferty

W przetargu wpłynęły dwie oferty:

  • Pierwszą złożyło konsorcjum firm FM Integrated Solutions Sp. z o.o. (Wrocław) wraz z Impel Facility Services Sp. z o.o. oraz Profer Sp. z o.o., proponując wykonanie usługi za 3.383.381,66 PLN brutto. Ta oferta – mimo, że tańsza – oferta konkurencji została odrzucona – najprawdopodobniej z powodów formalnych lub niespełnienia wymogów SWZ.
  • Drugą ofertę – wybraną przez ZTM jako najkorzystniejszą – przedstawiło konsorcjum pod przewodnictwem firmy Agencja Ochrony Osób i Mienia Zubrzycki Sp. z o.o. (Warszawa) wspólnie z Zubrzycki Ochrona Sp. z o.o.. Ich propozycja opiewała na 3.775.987,33 PLN brutto.

Z kolei kwota przewidziana na realizację zamówienia wynosiła 3.777.376,74 PLN brutto, co oznacza, że wybrana oferta mieści się w budżecie z minimalnym marginesem – 1.389,41 PLN brutto poniżej limitu. Różnica między obiema ofertami była istotna, tym bardziej, że przyjęto tylko jedno kryterium – 100% cena – jednak tylko oferta konsorcjum Zubrzycki spełniała wymogi formalna i ostatecznie uzyskała pełne 100 punktów w kryterium cena (waga 100%).

Ponad 3,7 mln zł na bezpieczeństwo pasażerów, kontrolerów i infrastruktury ZTM przez dwa lata.
Ponad 3,7 mln zł na bezpieczeństwo pasażerów, kontrolerów i infrastruktury ZTM przez dwa lata.

Bez kompromisów w kwestii bezpieczeństwa

Zgodnie z dokumentacją przetargową, wykonawca musi zapewnić pełną gotowość operacyjną w całym okresie trwania umowy, ściśle współpracując z ZTM i jego strukturami operacyjnymi. Wśród warunków postawionych wykonawcom znalazły się również wymagania związane z pełną zdolnością do natychmiastowej reakcji w sytuacjach kryzysowych, w tym zapewnienie gotowości do interwencji w czasie rzeczywistym.

Komentarze