Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

ZTM Warszawa chce udostępnić pasażerom aplikację mobilną do planowania podróży

infotrans
29.05.2023 10:02
0 Komentarzy

Zarząd Transportu Miejskiego w Warszawie planuje wdrożyć system do planowania podróży i poruszania się WTP, z uwzględnieniem osób ze szczególnymi potrzebami.

To już kolejna próba wprowadzenia aplikacji dla pasażerów. Ostatnim razem na przeszkodzie stanął brak oferentów w przetargu, który miał wyłonić firmę odpowiedzialną z wykonanie aplikacji. Po kilku miesiącach ZTM zdecydował się na powtórkę przetargu.

Utrata dofinansowania?

Przedmiotem zamówienia jest usługa budowy i wdrożenia systemu do wspierania poruszania się Warszawskim Transportem Publicznym, z uwzględnieniem rozwiązań dedykowanych dla osób ze szczególnymi potrzebami – głównie dla osób z niepełnosprawnością wzroku. O ile w poprzednim przetargu inwestycja miała dofinansowanie ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na lata 2014-2020, o tyle w obecnym postępowaniu brak jest jakiejkolwiek wzmianki o finansowaniu przedsięwzięcia ze środków zewnętrznych.

Zamawiający zastrzegł możliwość skorzystania z prawa opcji, które polegać będzie:

  • na świadczeniu przez wykonawcę usług rozwoju w wymiarze do 6000 roboczogodzin w terminie do 36 miesięcy od dnia zakończenia zamówienia podstawowego (opcja nr 1),
  • na świadczeniu przez wykonawcę usług zapewnienia i utrzymania infrastruktury serwerowo programowej wraz ze zmianami wynikającymi z realizacji usług rozwoju w okresie 3 lat od zakończenia realizacji zamówienia podstawowego (opcja nr 2).
fot. WTP

Cele nowego systemu

Celem systemu jest wsparcie, w formie pozycjonowania, nawigowania i informowania pasażerów, ze szczególnym uwzględnieniem osób z niepełnosprawnością wzroku. Jego realizacja odbywać się będzie poprzez udostępnienie pasażerom aplikacji mobilnej umożliwiającej:

  • planowanie podróży, wraz z funkcjami wsparcia poruszania się Warszawskim Transportem Publicznym,
  • nawigację do wszystkich przystanków autobusowych i tramwajowych WTP, wejść do stacji metra, wejść na stacje pasażerskie,
  • przekazywanie informacji kontekstowej, w tym o położeniu i infrastrukturze przystanku autobusowego i tramwajowego WTP oraz prezentacja opartego o czas rzeczywisty rozkładu jazdy pojazdów WTP dla danego przystanku,
  • przekazywanie informacji kontekstowej o wejściach do stacji metra, wejściach na stacje pasażerskie oraz prezentację rozkładów jazdy metra i pociągów SKM, KM i WKD (dane przewoźników),
  • przedstawianie informacji o numerze linii i przystanku końcowym danego pojazdu.

System ma być przeznaczony dla następujących grup użytkowników:

  • pasażerów Warszawskiego Transportu Publicznego, WKD i KM,
  • mieszkańców,
  • turystów,
  • osób ze szczególnymi potrzebami, w tym w szczególności dla osób z niepełnosprawnością wzroku.

Warunki przetargu

Firmy chętne do wdrożenia aplikacji mobilnej mogą składać swoje oferty do dnia 12 czerwca. Do kryteriów oceny ofert należą: cena (60%), ocena koncepcji systemu (40%). System ma zostać wdrożony do dnia 31 grudnia 2024 roku.

Komentarze