ZTM Warszawa bez apki wspierającej podróże. Po trzeciej próbie
3 stycznia Zarząd Transportu Miejskiego w Warszawie unieważnił przetarg na wdrożenia systemu do planowania podróży i poruszania się Warszawskim Transport Publicznym.
Jego wyjątkowość miała polegać na uwzględnieniu osób ze szczególnymi potrzebami. Poprzednie dwa przetargi kończyły się unieważnieniami, z uwagi na brak ofert. W trzecim zgłosiła się jedna firma, ale … skończyło się jak w dwóch wcześniejszych postępowaniach.
Do trzech razy sztuka
Przedmiotem warszawskiego zamówienia była usługa budowy i wdrożenia systemu do wspierania poruszania się Warszawskim Transportem Publicznym, z uwzględnieniem rozwiązań dedykowanych dla osób ze szczególnymi potrzebami – głównie dla osób z niepełnosprawnością wzroku.
Zamawiający zastrzegł możliwość skorzystania z prawa opcji, które polegać będzie:
- na świadczeniu przez wykonawcę usług rozwoju w wymiarze do 6000 roboczogodzin w terminie do 36 miesięcy od dnia zakończenia zamówienia podstawowego (opcja nr 1),
- na świadczeniu przez wykonawcę usług zapewnienia i utrzymania infrastruktury serwerowo programowej wraz ze zmianami wynikającymi z realizacji usług rozwoju w okresie 3 lat od zakończenia realizacji zamówienia podstawowego (opcja nr 2).
APLIKACJA MOBILNA DLA PASAŻERÓW
Celem systemu jest wsparcie, w formie pozycjonowania, nawigowania i informowania pasażerów, ze szczególnym uwzględnieniem osób z niepełnosprawnością wzroku. Jego realizacja odbywać się będzie poprzez udostępnienie pasażerom aplikacji mobilnej umożliwiającej:
- planowanie podróży, wraz z funkcjami wsparcia poruszania się Warszawskim Transportem Publicznym,
nawigację do wszystkich przystanków autobusowych i tramwajowych WTP, wejść do stacji metra, wejść na stacje pasażerskie,
- przekazywanie informacji kontekstowej, w tym o położeniu i infrastrukturze przystanku autobusowego i tramwajowego WTP oraz prezentacja opartego o czas rzeczywisty rozkładu jazdy pojazdów WTP dla danego przystanku,
- przekazywanie informacji kontekstowej o wejściach do stacji metra, wejściach na stacje pasażerskie oraz prezentację rozkładów jazdy metra i pociągów SKM, KM i WKD (dane przewoźników),
- przedstawianie informacji o numerze linii i przystanku końcowym danego pojazdu.
System miał być przeznaczony dla następujących grup użytkowników: pasażerów Warszawskiego Transportu Publicznego, WKD i KM, mieszkańców, turystów, osób ze szczególnymi potrzebami, w tym w szczególności dla osób z niepełnosprawnością wzroku.
jedna oferta
Chętni do wdrożenia aplikacji mobilnej mogą składać swoje oferty do dnia 9 listopada. Do kryteriów oceny ofert należały:
- cena (60%)
- ocena koncepcji systemu (40%).
System miał być wdrożony do dnia 31 grudnia 2024 roku.
Przy takich wymaganiach zgłosiła się jedna firma MOPLI z Krakowa z ceną 8.863.051,41 PLN brutto. Niestety, nie znamy budżetu Warszawy – natomiast ZTM przekazał:
-„W niniejszym postępowaniu wpłynęła jedna oferta, której wartość przewyższa kwotę jaką Zamawiający przeznaczył na sfinansowanie zamówienia. Ponieważ Zamawiający nie ma możliwości zwiększenia kwoty
przeznaczonej konieczne stało się unieważnienie niniejszego postępowania.” Więcej informacji o funkcjonalnościach planowanej do wdrożenia aplikacji można zasięgnąć na stronie przetargowej ZTM Warszawa: https://ztmwaw.ezamawiajacy.pl/pn/ztmwaw/demand/notice/public/108070/details
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze