Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

ZTM pilotażowo kontroluje tabor apką TQC

infotrans
01.07.2021 08:30
0 Komentarzy
Pracownicy Zarządu Transportu Metropolitalnego testują aplikację, która zmienia dotychczasowy proces kontroli bezpieczeństwa i standardów pojazdów komunikacji miejskiej.

Nowatorski system ma ułatwić wychwytywanie niedociągnięć, które są kluczowe dla pasażerów, takie jak np. czystość i wyposażenie pojazdu, sprawność kasowników i klimatyzacji czy też elementy związane z bezpieczeństwem i komfortem podróżujących. Dane wprowadzane podczas kontroli gromadzą się w chmurze, następnie można automatycznie generować raporty i szybciej identyfikować niedociągnięcia, a co za tym idzie poprawiać komfort podróży i bezpieczeństwo pasażerów. 

Od lipca

Od początku lipca każdy pracownik kontrolujący jakość usług przewozowych będzie korzystał z pełnej wersji aplikacji Transport Quality Central (TQC). Jak szacuje Rafał Zając, naczelnik Wydziału Zarządzania Ruchem w ZTM, nowa aplikacja na tyle ułatwia i przyspiesza przeprowadzanie kontroli, że będzie można przeprowadzać ich nawet o połowę więcej lub zlecić kontrolerom inne, dodatkowe zadania:

– Wszystko działa bardzo intuicyjnie. Pracownik, będąc w pojeździe, na urządzeniu mobilnym zaznacza to, co nie spełnia naszych oczekiwań. Może to być np. czystość i wyposażenie pojazdu, sprawność kasowników i klimatyzacji, czy też elementy związane z bezpieczeństwem pasażerów – wymienia Rafał Zając. – Kontroler może także wpisywać swoje uwagi i robić zdjęcia. Zebrane dane gromadzą się w chmurze. To znacznie przyśpiesza przepływ informacji, dzięki czemu będziemy mogli szybciej przeciwdziałać nieprawidłowościom – dodaje. 

Aplikacja zwiększa nie tylko efektywność samej kontroli, ale także ułatwia organizację pracy. TQC przesyła bowiem indywidualny plan pracy każdemu kontrolerowi. Dzięki oprogramowaniu na bieżąco można śledzić lokalizacje przeprowadzanych wizyt w pojazdach i od razu można zobaczyć, które z nich od jakiegoś czasu nie były kontrolowane.  

Efekt ekologiczny

Aplikacja to także ekologiczna alternatywa dla dotychczasowych rozwiązań. Do tej pory raporty z kontroli były sporządzane na papierze.

– Nowa aplikacja to element kompleksowego procesu transformacji cyfrowej Zarządu Transportu Metropolitalnego. Konsekwentnie realizujemy zmianę na wielu płaszczyznach. Jest to oczywiście spójne z naszą rolą, którą sobie zdefiniowaliśmy – jako największy organizator komunikacji miejskiej w Polsce chcemy ułatwiać podróżowanie, tworzyć klimat i koncepcję przyjaznej, nowoczesnej i ekologicznej aglomeracji – i w tym kierunku zmierzają podejmowane przez nas działania. Będzie ich więcej – zapowiada zastępca dyrektora ZTM ds. administracyjnych Krzysztof Dzierwa.  

ZTM wskazuje jednocześnie, że jesienią tego roku podjęta zostanie decyzja, co do stałego korzystania z aplikacji. Będzie to zależeć od wyników właśnie rozpoczynanego pilotażu.

Komentarze