ZTM Kielce odrzuca ofertę na windykację należności i anuluje przetarg. Przez błąd formalny
Zarząd Transportu Miejskiego w Kielcach rozstrzygnął postępowanie o udzielenie zamówienia w trybie podstawowym PZP, którego przedmiotem jest windykacja należności od pasażerów.
Chodzi o windykację należności za przejazd w przypadku jazdy bez uprawnień lub bez ważnego biletu. Jedyna złożona oferta została odrzucona, a przetarg unieważniono. Umowa z niedoszłym wykonawcą miała zostać zawarta na czas do końca tego roku.
Rozkład jazdy:
- Dlaczego unieważniono przetarg na windykację należności dla ZTM w Kielcach?
- Jakie obowiązki miały być realizowane przez wykonawcę usług windykacyjnych?
- Jak nazywała się firma, która złożyła jedyną ofertę w postępowaniu?
Obowiązki windykatorów
Windykacja wykonywana miała być w imieniu Gminy Kielce – Zarządu Transportu Miejskiego. Do obowiązków windykatorów należeć miały:
- kierowanie do dłużników wezwań do zapłaty oraz dodatkowych upomnień (monitów) z zagrożeniem wszczęcia postępowania sądowego,
- badanie zasadności zarzutów podnoszonych przez dłużników, odmawiających dobrowolnego zaspokojenia wierzytelności w całości lub w części,
- przedstawienie zamawiającemu ewentualnych wniosków w sprawie odstąpienia od dalszego prowadzenia czynności windykacyjnych lub egzekucji,
- negocjowanie z dłużnikiem możliwości i opłacalności ugodowego sposobu załatwienia sprawy spornej części należności oraz przedstawienie zamawiającemu do akceptacji ewentualnych warunków proponowanej ugody z dłużnikiem,
- za każdorazową zgodą zamawiającego kierowanie dochodzenia wierzytelności na drogę sądową,
- reprezentowanie ZTM w postępowaniu sądowym i egzekucyjnym,
- kierowanie do komorników wniosków dotyczących wszczęcia i prowadzenia egzekucji.
Przetarg unieważniony
24 marca do ZTM wpłynęła jedna oferta na usługi windykacji należności. Pochodziła ona od firmy:
- Julianus Inkasso sp. z o.o. – wysokość prowizji dla spraw bieżących przekazanych do 12 miesięcy po terminie wymagalności – 20%; wysokość prowizji dla spraw przekazanych po upływie 12 miesięcy od dnia wymagalności – 30%.
Wysokość prowizji jakie akceptował zamawiający to:
- 30% – dla spraw bieżących przekazanych do 12 miesięcy po terminie wymagalności,
- 45% – dla spraw przekazanych po upływie 12 miesięcy od dnia wymagalności.
Złożona oferta mieściła się zatem w tych założeniach. Jednak ostatecznie nie została ona wybrana. ZTM poinformował o odrzuceniu oferty i unieważnieniu postępowania. Przyczyną powyższego były uchybienia ze strony wykonawcy. Oferent nie złożył podmiotowych środków dowodowych, potwierdzających brak podstaw do wykluczenia z postępowania. Chodzi o wymaganą przez zamawiającego informację z Krajowego Rejestru Karnego.
Po więcej informacji odsyłamy do strony: https://ztm.kielce.pl/przetargi/81-siwz/2422-windykacja-2025.html
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze