Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Znów o KDP, tym razem w Niemczech [FILM]

infotrans
16.06.2017 10:08
0 Komentarzy

Ponad dwie godziny krócej niż dotychczas pojedziemy w przyszłości pociągiem z Monachium do Berlina. Będzie to możliwe dzięki nowej linii kolei dużych prędkości, którą Deutsche Bahn właśnie oddały do użytku – przynajmniej w części.

W ciągu około czterech godzin, pociągiem ICE z Monachium do Berlina (ok. 600 km) – to powinno być możliwe w ciągu sześciu miesięcy. W połowie grudnia nowa linia w Turyngii będzie w eksploatacji. Dziś, o 10:00 DB przeprowadziły pierwszą jazdę na odcinku między Erfurtem a bawarskim Ebensfeld bei Bamberg. Prezes Deutsche Bahn AG Richard Lutz zaprezentował zaproszonym gościom projekt, który jest częścią inicjatywy Niemiecka Jedność (Deutsche Einheit). Poniżej film z wcześniejszego przejazdu roboczego:

{https://www.youtube.com/watch?v=Ay_UT_xLNG4}

Nowa, licząca 107 km długości trasa zamyka lukę w szybkim połączeniu między Berlinem i Monachium. Sekcja poprzez Lasu Turyński, mająca 22 tunele i 29 wiaduktów, zalicza się do najbardziej skomplikowanych projektów kolejowych współczesnych Niemiec. Od półtora roku pociągi jadą już po nowej linii o długości 123 kilometrów między Erfurtem i stacją Flughafen Leipzig/Halle. Zarówno na tym, jak i na oddawanym do użytku odcinku prędkość szlakowa wynosi 300 km/h.

Projekt został uchwalony w 1991 roku, w sumie około dziesięciu miliardów € (ok. 40 mld zł). Przed rozpoczęciem budowy, czas przejazdu pomiędzy Berlinem i Monachium wynosił ponad siedem godzin, obecnie to około sześciu godzin.

Komentarze