Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

ZDMiKP Bydgoszcz zamawia analizę komunikacji miejskiej. Początek zmian

infotrans
28.01.2025 18:01
0 Komentarzy

Zarząd Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej w Bydgoszczy chce poddać analizie komunikację miejską i na jej podstawie zoptymalizować ofertę przewozową.

To zadanie ma być zlecone firmie wyłonionej w przetargu. Czas na przygotowanie takiej analizy z optymalizacją to minimum 240 dni do 270 dni od podpisania umowy.

Rozkład jazdy:

  1. Jakie są główne cele analizy komunikacji miejskiej, którą planuje zlecić Zarząd Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej w Bydgoszczy?
  2. Ile wariantów optymalizacji oferty przewozowej mają opracować wykonawcy i czym różnią się one między sobą?
  3. Jakie kryteria będą brane pod uwagę przy wyborze wykonawcy analizy?
ZDMiKP Bydgoszcz zamawia analizę komunikacji miejskiej / fot. ZDMiKP Bydgoszcz
ZDMiKP Bydgoszcz zamawia analizę komunikacji miejskiej / fot. ZDMiKP Bydgoszcz

Analiza komunikacji miejskiej

Przedmiotem zamówienia jest usługa polegająca na wykonaniu analizy rynku komunikacji miejskiej w Bydgoszczy oraz na terenie gmin sąsiadujących, z którymi miasto zawarło porozumienia, wraz z optymalizacją oferty przewozowej na podstawie przeprowadzonych badań rynku komunikacji miejskiej.

Opracowanie ma składać się z pięciu zadań:

  • Zadanie 1: Badania potoków pasażerskich w całej sieci komunikacji miejskiej w Bydgoszczy oraz w gminach, z którymi miasto zawarło porozumienia międzygminne,
  • Zadanie 2: Badania więźby ruchu pasażerskiego w komunikacji miejskiej Bydgoszczy,
  • Zadanie 3: Badania potrzeb przewozowych w sieci komunikacji miejskiej w Bydgoszczy,
  • Zadanie 4: Przetworzenia oraz zinterpretowania danych pochodzących z przeprowadzonych przez wykonawcę w ramach zadań 1-3 badań komunikacji miejskiej w Bydgoszczy,
  • Zadanie 5: Opracowania wariantowej koncepcji optymalizacji oferty przewozowej
    w komunikacji miejskiej w Bydgoszczy.
ZDMiKP Bydgoszcz zamawia analizę komunikacji miejskiej / fot.  Bydgoszcz
ZDMiKP Bydgoszcz zamawia analizę komunikacji miejskiej / fot. ZDMiKP Bydgoszcz

Koncepcje optymalizacji przewozów

Na podstawie przeprowadzonych badań z zadań 1-3, dodatkowym zadaniem wykonawcy będzie opracowanie wariantowej koncepcja optymalizacji oferty przewozowej w komunikacji miejskiej w Bydgoszczy. Zamawiający chce, aby wykonawca przedstawił trzy warianty podstawowe (bez uwzględnienia zmian w komunikacji wynikających z zamknięć, remontów i przebudów układu drogowo-torowego), tj.:

  • wariant 1 – bazujący na obecnym kształcie układu drogowo-torowego  i na obecnie funkcjonującej liczbie i strukturze taboru autobusowego i tramwajowego (przy zachowaniu maksymalnej łącznej rocznej pracy przewozowej (autobusowej i tramwajowej) na poziomie max. 18,08 mln wzkm+pckm, przy czym tramwajowa praca przewozowa nie może być mniejsza niż 4,43 mln pckm,
  • wariant 2 – przy założeniu niezmienności kształtu infrastruktury tramwajowej (w stosunku do wariantu nr 1) i przy wzroście łącznej rocznej pracy przewozowej (autobusowej i tramwajowej) o 10% w stosunku do łącznej pracy przewozowej przewidzianej dla wariantu 1 (czyli oscylującej w granicach ok. 19,89 mln wzkm+pckm), przy czym tramwajowa praca przewozowa nie może być mniejsza niż 4,43 mln pckm,
  • wariant 3 – przy założeniu niezmienności kształtu infrastruktury tramwajowej (w stosunku do wariantu nr 1) i przy wzroście łącznej rocznej pracy przewozowej (autobusowej i tramwajowej) o 20% w stosunku do łącznej pracy przewozowej przewidzianej dla wariantu 1 (czyli oscylującej w granicach ok. 21,70 mln wzkm+pckm), przy czym tramwajowa praca przewozowa nie może być mniejsza niż 4,43 mln pckm.

Do tego, wymagane są również trzy warianty docelowe, uwzględniające oddanie do użytku nowego połączenia tramwajowego od ronda Kujawskiego poprzez ul. Solskiego do pętli przy
ul. Bielickiej tj.:

  • wariant 1s – bazujący na sumarycznej pracy przewozowej (autobusowej
    i tramwajowej) na poziomie max. 18,08 mln wzkm+pckm, przy czym tramwajowa praca przewozowa nie może być mniejsza niż 4,43 mln pckm,
  • wariant 2s – przy założeniu sumarycznej pracy przewozowej (autobusowej
    i tramwajowej) na poziomie ok. 19,89 mln wzkm+pckm, przy czym tramwajowa praca przewozowa nie może być mniejsza niż 4,43 mln pckm,
  • wariant 3s – przy założeniu sumarycznej pracy przewozowej (autobusowej
    i tramwajowej) na poziomie ok. 21,70 mln wzkm+pckm, przy czym tramwajowa praca przewozowa nie może być mniejsza niż 4,43 mln pckm.
ZDMiKP Bydgoszcz zamawia analizę komunikacji miejskiej / fot. ZDMiKP Bydgoszcz
ZDMiKP Bydgoszcz zamawia analizę komunikacji miejskiej / fot. ZDMiKP Bydgoszcz

Warunki przetargu

Zamawiający będzie oceniał wykonawców w dwóch kryteriach: ceny (60%), terminu wykonania zamówienia (40%). Otwarcie ofert odbędzie się w dniu 7 lutego.

Przetarg znajduje się na stronie: https://platformazakupowa.pl/transakcja/1038302

Komentarze