Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Zbudujmy komunikację, jakiej oczekujemy [FILM]

infotrans
04.11.2015 11:27
0 Komentarzy

Metro dojechało na Bielany oraz połączyło Pragę z Wolą.Uruchomiono dwa nowe odcinki linii tramwajowych ? na Tarchominie i Bemowie. Nastołeczne ulice wyjechał nowoczesny i niskopodłogowy tabor. Było to możliwem.in. dzięki pasażerom regularnie kupującym bilety. 4 listopada ZarządTransportu Miejskiego rozpoczął trzeci etap kampanii zachęcającej do włączaniasię w rozwój komunikacji miejskiej ? ?Kupujemy bilety ? budujemy komunikację. ITy dołóż swój bilet?. Kampania potrwa do 16 listopada.

Od 4 listopada w stołecznym taborze są wyeksponowane plakatyz hasłem ?Kupujemy bilety ? budujemy komunikację. I Ty dołóż swój bilet?.Zostały one przygotowane w ramach, trwającej od 5 października, kampaniizachęcającej do włączenia się w rozwój warszawskiej komunikacji miejskiej.Można to zrobić w bardzo prosty sposób ? kupując i kasując bilety. Opróczplakatów w pojazdach komunikacji miejskiej zostały wyłożone ulotki oraz sąemitowane spoty.

Zdecydowana większość pasażerów wnosi opłaty za przejazdy,ale około pięciu proc. skontrolowanych osób jeździ na gapę. W 2014 rokukontrolerzy biletów ZTM wystawili prawie 243 tys. wezwań do zapłaty za jazdębez ważnego biletu lub dokumentu potwierdzającego prawo do bezpłatnych lubulgowych przejazdów. W pierwszej połowie br. liczba wystawionych wezwańprzekroczyła 112,8 tys.

{https://www.youtube.com/watch?v=QsDwNx_ZJdg}

Równolegle w ciągu ostatnich lat m.st. Warszawa prowadziłointensywne działania z zakresu rozwoju komunikacji miejskiej. W 2014 rokumiasto przeznaczyło na zakup usług komunikacyjnych ponad 2,6 mld zł, co wporównaniu z rokiem 2006 (ponad 1,1 mld zł) oznacza podwojenie nakładów. Wpływyze sprzedaży biletów w 2014 roku przekroczyły 771 mln zł, czyli pokryły około30 proc. kosztów uruchamiania komunikacji miejskiej.

W 2014 roku pojazdy komunikacji zbiorowej przejechały ponad208 mln km. Dla porównania ? w roku 2006 było ich o 18 proc. mniej ? niecałe171 mln km. Dodatkowo w 2014 roku pociągi Kolei Mazowieckich i WarszawskiejKolei Dojazdowej ? w ramach oferty ?Wspólny bilet ZTM-KM-WKD? ? przejechały 4,8mln km, czyli dwukrotnie więcej niż w roku 2006 (2,4 mln km).

Na przestrzeni ostatnich dziewięciu lat wymieniono na nowąznaczną część taboru. W 2006 roku średni wiek warszawskich autobusów wynosił10,8 roku, a tramwajów ? ponad 23 lata. Obecnie średni wiek autobusów to 7,3roku, a tramwajów ? 16,9 roku. Jednocześnie wszystkie warszawskie autobusy sąniskopodłogowe (w 2006 roku stanowiły 49,9 proc. wszystkich pojazdów), a udziałniskopodłogowych tramwajów wzrósł z 6,8 proc. w 2006 roku do 49,6 proc. w 2015roku.

Ostatnia dekada to także intensywny rozwój infrastrukturykomunikacyjnej. W 2008 roku oddano do użytku bielański odcinek I linii metra. W2015 roku centralny odcinek II linii metra połączył Pragę z Wolą. W zakresieinwestycji tramwajowych, w 2013 rokuuruchomiono pierwszy odcinek linii tramwajowej na Tarchominie ? do StarychŚwidrów. W ub.r. linię wydłużono do Tarchomina Kościelnego. Na początku br.uruchomiono nowy odcinek linii tramwajowej na ulicy Powstańców Śląskich.Przeprowadzono także liczne remonty istniejącej infrastruktury tramwajowej.Dynamicznie rozwija się również Szybka Kolej Miejska. W 2005 roku (początekrozpoczęcia działalności przewozowej) pociągi SKM wyjeżdżały na jedną linię odługości 20 km. Obecnie obsługują cztery o łącznej długości 150 km, w tym liniełączące centrum miasta z Lotniskiem Chopina. W 2007 roku, przy stacji metraMarymont otwarto pierwszy parking Parkuj i Jedź. Obecnie kierowcy mogąkorzystać z 14 parkingów na łącznie ponad cztery tys. miejsc.

W najbliższych latach rozbudowywana będzie II linia metra ?o pięć stacji na Wolę i Bemowo oraz o sześć stacji na Targówek i Bródno.Planowana jest także modernizacja i rozbudowa (do Wilanowa, na Gocław orazkontynuacja budowy na Tarchominie) linii tramwajowych. Zostanie równieżzakupiony nowy tabor.

Wszystkie osoby korzystające z komunikacji miejskiej mająwpływ na jej rozwój ? wystarczy kupować bilety. Obecnie jest to zdecydowanieprostsze niż jeszcze kilka lat temu. Sieć sprzedaży biletów, podobnie jak całakomunikacja, została rozbudowana. Pasażerowie mają do dyspozycji 1,4 tys.detalicznych punktów sprzedaży, ponad 1,5 tys. biletomatów w pojazdach, ponad500 stacjonarnych automatów biletowych i 18 Punktów Obsługi Pasażerów ZTM.Bilety można także kupować za pomocą telefonu komórkowego (bilety czasowe,jednorazowe przesiadkowe i krótkookresowe) oraz przez Internet (biletydługookresowe).

Zarząd Transportu Miejskiego rozpoczął w październikukampanię, której celem jest zachęcenie osób korzystających z komunikacjimiejskiej do kupowania i kasowania biletów oraz zwrócenie uwagi na fakt, żepodróżowanie bez biletu jest nieuczciwe w stosunku do pasażerów regularniewnoszących opłaty.

W pierwszym etapie kampanii ? trwającym od 5 do 18października ? w pojazdach były wyeksponowane plakaty z mogłoby się wydawaćoczywistym przekazem: ?Aby iść do kina lub teatru, na mecz lub basen albowybrać się w podróż samolotem potrzebny jest bilet. To nic nadzwyczajnego?. 20października pięć wzorów plakatów zostało zastąpionych jednym odnoszącym siębezpośrednio do komunikacji miejskiej ? ?Aby korzystać z komunikacji miejskiejpotrzebny jest bilet. To nic nadzwyczajnego?. Ostatni etap kampanii ?Kupujemybilety ? budujemy komunikację. I Ty dołóż swój bilet? potrwa do 16 listopada.


Komentarze