Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Wyznaczają najdłuższy buspas w Warszawie. Na Puławskiej

infotrans
03.09.2022 11:00
0 Komentarzy

Stołeczny Zakład Remontów i Konserwacji Dróg rozpoczął wyznaczenie wyczekiwanego buspasa wzdłuż ulicy Puławskiej na odcinku od granicy miasta do ulicy rtm. Pileckiego.

Buspas zaprojektowany przez Zarząd Transportu Miejskiego w Warszawie w projekcie zatwierdzonym przez Biuro Zarządzania Ruchem Drogowym, wyznaczony zostanie po obu stronach ul. Puławskiej. W dwóch kierunkach na ok. 10 km odcinku będą mogły się nim poruszać tylko pojazdy komunikacji miejskiej oraz dopuszczone pojazdy m.in. taksówki i motocykle.

Strategiczne miejsce

Puławska to bardzo ważna trasa dla Warszawskiego Transportu Publicznego. Jeździ nią 8 linii autobusowych (209, 709, 715, 727, 737, 739, 809, 815). W ciągu godziny na przystankach zatrzymują się 24 autobusy, które w godzinach szczytu przewożą niemal 140 tys. osób. Niestety zdarzały się dni, gdy w porannym szczycie czas przejazdu w kierunku Mokotowa był nawet dwa razy dłuższy niż wynikałoby to z rozkładu.

To wszystko ma się zmienić za … miesiąc.

 -„Wytyczanie buspasa rozpoczynamy na wysokości ul. Ludwinowskiej w kierunku Piaseczna. Nowe oznakowanie po obu stronach Puławskiej. Aby przyśpieszyć roboty, pracujemy na dwie zmiany – dzienną i nocną. Autobusy powinny pojechać nowymi buspasami w październiku – informuje Zakład Remontów i Konserwacji Dróg w Warszawe.

fot. ZDM Warszawa

Przez miesiąc

„Gazeta Wyborcza” spytała, dlaczego tak długo potrwa malowanie znaków?

-„To nie piekarnia, tylko w sumie 10 km buspasów do wytyczenia na obu jezdniach. To 270 tablic, które wciąż są w zewnętrznej produkcji. Ona zajmie 14 dni, następnie trzeba je postawić – odpowiedział „Stołecznej” Wiktor Wojewódzki. – Musimy częściowo sfrezować stare oznakowanie na jezdniach, nowe jest już malowane. Do tego zgodnie z przepisami siedem dni przed wdrożeniem nowej organizacji ruchu trzeba ją zgłosić w ratuszu do Biura Zarządzania Ruchem Drogowym. Może uda się wcześniej niż w miesiąc, ale nie było jeszcze tak długich buspasów w Warszawie – zastrzegł.

Może to nie piekarnia, ale oddanie trasy S7 można było przewidzieć i wcześniej zamówić wszystkie potrzebne znaki. Wtedy byłoby o dwa tygodnie szybciej…

fot. ZDM Warszawa

Komentarze