Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Wybory 2024: We Wrocławiu obiecują bilet aglomeracyjny i rozwój kolei aglomeracyjnej

infotrans
23.03.2024 12:06
0 Komentarzy

Przywrócenie biletu aglomeracyjnego, rozwój kolei aglomeracyjnej oraz przebudowę wrocławskiego węzła kolejowego obiecują kandydaci KO do Sejmiku Województwa Dolnośląskiego oraz Rady Miejskiej Wrocławiu.

Szef dolnośląskiej KO poseł Michał Jaros powiedział we wtorek podczas konferencji prasowej, że radni KO w sejmiku, w Radzie Miasta Wrocławia oraz w radach gmin okalających stolicę Dolnego Śląska będą zabiegać o rozbudowę „dobrze zreorganizowanej kolei aglomeracyjnej”.

Wyborcze obietnice

„Będziemy chcieli uruchomić więcej połączeń dla mieszkańców miejscowości w podwrocławskich gminach. Aby to zrobić potrzebne są kolejne inwestycje, w tym przebudowa wrocławskiego węzła kolejowego” – mówił Jaros. Wskazał przy tym, że jednym z rozwiązań mogłaby być budowa kolejnego toru pomiędzy stacjami Wrocław Główny a Wrocław Grabiszyn.

Jaros powiedział, że KO „gwarantuje” przebudowę wrocławskiego węzła kolejowego, budowę nowych przystanków, wprowadzenie nowych połączeń kolei aglomeracyjnej oraz przywrócenie biletu aglomeracyjnego.

Kandydat w wyborach do Sejmiku Województwa Dolnośląskiego i obecny radny Wojciech Bochnak powiedział, że radni KO będą zabiegać też o skomunikowanie obszarów województwa dolnośląskiego, które są obecnie wykluczone komunikacyjnie. \\„Mieszkańcy obszarów wiejskich nie mogą dojechać do miast powiatowych – chcemy wspólnie z gminami i powiatami przywrócić tam transporty zbiorowy i połączyć go z transportem kolejowym do Wrocławia” – mówił radny.

Z kolei wrocławski radny miejski Mateusz Jędrachowicz zadeklarował, że KO będzie zabiegać o utworzenie Wrocławskiego Związku metropolitalnego.

-„Związek miałby wpływy z podatku PIT ze swojego obszaru. Na Śląsku funkcjonuje Górnośląsko-Zagłębiowska Metropolia, której budżet na 2024 r. na transport i kolej to 2 mld zł. O taki związek metropolitalny musimy zabiegać we Wrocławiu, aby realizować inwestycje związane z koleją i transportem” – mówił Jędrachowicz.(PAP)

Komentarze