Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Wybory 2024: Szczecińska KO proponuje roczny bilet za 365 złotych

infotrans
29.03.2024 14:01
0 Komentarzy

W Szczecinie, przed zbliżającymi się wyborami samorządowymi, Koalicja Obywatelska (KO) przedstawiła swoje propozycje dotyczące poprawy komunikacji miejskiej.

Kandydaci z KO podkreślają potrzebę skutecznej modernizacji w tym obszarze, zwracając uwagę na istniejące problemy i zapowiadając konkretne rozwiązania. Na liście jest m.in. bilet sieciowy za 365 złotych, przedłużenie trasy szybkiego tramwaju czy zakup nowego taboru.

Poprawa komunikacji miejskiej

W ramach swojego programu, KO proponuje szereg działań mających na celu poprawę komunikacji miejskiej w Szczecinie. Jednym z kluczowych punktów jest całoroczny bilet w stałej, symbolicznej cenę – mającej zachęcić mieszkańców do częstszego korzystania z transportu publicznego.

-„Całoroczny bilet za 365 złotych miałby zachęcić mieszkańców do korzystania z komunikacji miejskiej. Mogliby częściej korzystać z transportu zbiorowego. Musimy także kupować niskopodłogowe tramwaje, od czasów swingów, czyli od 2014 roku, miasto nie kupiło żadnego tramwaju tego typu. Pieniądze z KPO mogłyby zostać wykorzystane na nowy tabor. Musimy mieć także dłuższe tramwaje, nawet takie liczące 42-45 metrów – powiedział Przemysław Słowik, radny Koalicji Obywatelskiej i lider Zielonych.

Plan inwestycyjny to nowe trasy tramwajowe, obejmujący m.in. przedłużenie Szczecińskiego Szybkiego Tramwaju oraz budowę linii w kierunku Mierzyna i ulicy Mieszka I. Kandydaci zaznaczyli, że celem tych inwestycji jest złagodzenie korków oraz usprawnienie dojazdu do centrum miasta dla mieszkańców różnych dzielnic.

W ramach propozycji KO pojawia się również pomysł na zwiększenie częstotliwości kursowania autobusów i tramwajów, co według nich zwiększy atrakcyjność komunikacji miejskiej dla mieszkańców.

Zapis transportowej konferencji w Szczecinie poniżej:

plus rower

Poza inwestycjami w komunikację miejską, KO proponuje również działania mające na celu poprawę infrastruktury rowerowej w Szczecinie. Przemysław Słowik proponuje pilotażowy program dopłat do zakupu rowerów elektrycznych, mający zachęcić mieszkańców do korzystania z bardziej ekologicznych środków transportu.

-„Proponujemy 300 tysięcy złotych na zakup rowerów elektrycznych z dopłatą 2000 złotych do rowerów, czyli moglibyśmy kupować 150 rowerów rocznie – wyliczał Przemysław Słowik.

Propozycje te mają na celu promowanie ekologicznego sposobu podróżowania oraz aktywnego trybu życia. Kandydaci z KO podkreślają też znaczenie rozbudowy turystycznych tras rowerowych.

Komentarze