Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Wrocławski buspas na Jagodno wybuduje Pro-Tra Building

infotrans
31.01.2023 14:27
0 Komentarzy

31 stycznia spółka Wrocławskie Inwestycje wybrała najkorzystniejszą ofertę w przetargu na budowę buspasa, który w przyszłości ma zamienić się w trasę tramwajową łączącą centrum Wrocławia z Jagodnem.

-„Będzie to kolejna wielka inwestycja Wrocławia – skomentował tę wiadomość na Facebooku prezydent Wrocławia Jacek Sutryk.

Zamówienie zakłada

Wydzielona jezdnia z buspasem ma mieć 2,7 km długości. Wybudowana zostanie w pasie zieleni zarezerwowanej dla obiecanego wcześniej mieszkańcom Jagodna torowiska tramwajowego. Pas ten przebiega wzdłuż ulicy Bardzkiej i Buforowej, które zostaną przebudowane. Mowa o odcinku od ul. Kajdasza do skrzyżowania ulic: Bardzkiej, Morwowej i Świeradowskiej. Przy skrzyżowaniu ul. Buforowej z ul. Kajdasza powstanie pętla autobusowa oraz parking Park&Ride z miejscami dla 57 aut i wiatą rowerową.

Od podpisania umowy na przygotowanie projektów wykonawczych oraz budowy trasy, firma ma dwa lata. Oznacza to, że otwarcia nowej trasy możemy spodziewać się w 2025 roku.

Cztery oferty

Do przetargu stanęły cztery firmy:

  • Pro-Tra Building z kwotą 42,7 mln zł
  • Budimex – 42,7 mln zł
  • Kobylarnia-Mirbud  – 57 mln zł
  • Strabag  – 65,9 mln zł.

Zdaniem komisji przetargowej najlepszą ofertę złożyła spółka Pro-Tra Building, która wybuduje trasę autobusową na Jagodno za blisko 42,7 mln zł brutto. Przypomnijmy, że budżet Wrocławskich Inwestycji na tę inwestycję wynosił 70 mln zł. Do tego Wrocław otrzymał na ten cel 65 mln zł z Programu Inwestycji Strategicznych.

Przez tory

Buspas w kierunku Jagodna to rozwiązanie tymczasowe do czasu poprowadzenia tą trasą linii tramwajowej. Przeszkodą w zrealizowaniu docelowej inwestycji jest skrzyżowanie planowanego torowiska z linią kolejową. Władze miasta podkreślają, że nie ma przepisów regulujących zasady krzyżowania się dwóch rodzajów torowisk, dlatego do momentu ich zmiany lub inwestycji PKP przenoszącej tory kolejowe na nasyp, budowa tramwaju na Jagodno wydaje się niemożliwa.

-„To, co jest dzisiaj największą przeszkodą w realizacji tramwaju na Jagodno, zupełnie niezależną od nas, tym samym obiektywną, to brak przepisów, które regulowałby jak mają się przecinać szlaki kolejowe ze szlakami tramwajowymi – tłumaczył prezydent Jacek Sutryk podczas prezentacji Programu Tramwajowego, w którym zaplanowano połączenie Jagodna z centrum miasta jako buspas.

Komentarze