Wrocław zmodernizuje Gajowicką: buspasy, nowa nawierzchnia i… zabytkowa kostka
Po latach oczekiwań i wielokrotnych zapowiedziach, Wrocław oficjalnie ogłosił przetarg na przebudowę ul. Gajowickiej.
Inwestycja obejmie gruntowną modernizację odcinka o długości 1,3 km – od ul. Zaporoskiej do al. Hallera. Co istotne, w ramach zadania pojawią się nowe buspasy, drogi rowerowe, nowa nawierzchnia, a w niektórych miejscach… także odtworzone fragmenty zabytkowej kostki brukowej.
Rozkład jazdy:
- Jaka długość przebudowywanego odcinka ul. Gajowickiej przewidziano w przetargu?
- Co stanie się z historyczną kostką brukową na ul. Gajowickiej?
- Na kiedy zaplanowano realizację torowiska tramwajowego wzdłuż ul. Gajowickiej?
Nowe funkcje
Ulica Gajowicka ma zyskać dwie jezdnie – po dwa pasy ruchu w każdą stronę. Po jednym z nich zostanie wyznaczony buspas, który ma usprawnić komunikację miejską w tej części miasta. Wrocławskie Inwestycje wskazują, że zastosowanie wydzielonego pasa dla autobusów to element poprawy dostępności transportu publicznego w południowych dzielnicach.
Nowa nawierzchnia – głównie asfaltowa – zastąpi zużytą i nierówną kostkę. Część oryginalnego bruku zostanie jednak zachowana i odtworzona zgodnie z wytycznymi Dolnośląskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków.
Zakres inwestycji obejmuje również szereg robót technicznych, m.in.:
- przebudowę sieci: wodociągowej, kanalizacji sanitarnej i deszczowej, elektroenergetycznej i teletechnicznej,
- zabezpieczenie sieci ciepłowniczej przed nową konstrukcją drogi,
- budowę dróg rowerowych po obu stronach ulicy oraz ciągów pieszo-rowerowych,
- powstanie zatok postojowych między al. Hallera a ul. Kruczą,
- montaż sygnalizacji świetlnej na skrzyżowaniu z ul. Grochową oraz modernizacja istniejącej sygnalizacji przy al. Hallera i ul. Kruczej,
- modernizację peronów przystankowych wraz z elektronicznymi tablicami informacji pasażerskiej (DIP).
Wykonawca – którego poznamy po rozstrzygnięciu przetargu – będzie miał 20 miesięcy od dnia podpisania umowy na zakończenie inwestycji. Oferty przyjmowane są do 24 czerwca br.
Gdzie tramwaj?
Ogłoszenie przetargu wzbudziło dyskusję wśród mieszkańców – głównie o brak torowiska tramwajowego. Wrocławskie Inwestycje odpowiadają jednak, że trasa tramwajowa została ujęta w Wrocławskim Programie Tramwajowo-Autobusowym i jej realizację przewidziano na rok 2032. W pierwszym etapie powstanie infrastruktura drogowa z buspasem, który później zostanie dostosowany do ruchu tramwajowego.
Docelowo nowa linia połączy ul. Robotniczą (w rejonie ul. Góralskiej) z al. Hallera, przechodząc właśnie przez modernizowaną ul. Gajowicką.
Naszym zdaniem: Remont ul. Gajowickiej to przykład inwestycji, która łączy nowoczesność z szacunkiem dla historycznej tkanki miasta – buspasy i komfort dla pasażerów oraz rowerzystów spotkają się tu z estetyką przedwojennego bruku.
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze