Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Wrocław zmodernizuje Gajowicką: buspasy, nowa nawierzchnia i… zabytkowa kostka

infotrans
18.05.2025 17:02
0 Komentarzy

Po latach oczekiwań i wielokrotnych zapowiedziach, Wrocław oficjalnie ogłosił przetarg na przebudowę ul. Gajowickiej.

Inwestycja obejmie gruntowną modernizację odcinka o długości 1,3 km – od ul. Zaporoskiej do al. Hallera. Co istotne, w ramach zadania pojawią się nowe buspasy, drogi rowerowe, nowa nawierzchnia, a w niektórych miejscach… także odtworzone fragmenty zabytkowej kostki brukowej.

Rozkład jazdy:

  1. Jaka długość przebudowywanego odcinka ul. Gajowickiej przewidziano w przetargu?
  2. Co stanie się z historyczną kostką brukową na ul. Gajowickiej?
  3. Na kiedy zaplanowano realizację torowiska tramwajowego wzdłuż ul. Gajowickiej?
Wrocław: Jest przetarg na remont ul. Gajowickiej. Pojawi się tam buspas
Wrocław: Jest przetarg na remont ul. Gajowickiej. Pojawi się tam buspas

Nowe funkcje

Ulica Gajowicka ma zyskać dwie jezdnie – po dwa pasy ruchu w każdą stronę. Po jednym z nich zostanie wyznaczony buspas, który ma usprawnić komunikację miejską w tej części miasta. Wrocławskie Inwestycje wskazują, że zastosowanie wydzielonego pasa dla autobusów to element poprawy dostępności transportu publicznego w południowych dzielnicach.

Nowa nawierzchnia – głównie asfaltowa – zastąpi zużytą i nierówną kostkę. Część oryginalnego bruku zostanie jednak zachowana i odtworzona zgodnie z wytycznymi Dolnośląskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków.

Zakres inwestycji obejmuje również szereg robót technicznych, m.in.:

  • przebudowę sieci: wodociągowej, kanalizacji sanitarnej i deszczowej, elektroenergetycznej i teletechnicznej,
  • zabezpieczenie sieci ciepłowniczej przed nową konstrukcją drogi,
  • budowę dróg rowerowych po obu stronach ulicy oraz ciągów pieszo-rowerowych,
  • powstanie zatok postojowych między al. Hallera a ul. Kruczą,
  • montaż sygnalizacji świetlnej na skrzyżowaniu z ul. Grochową oraz modernizacja istniejącej sygnalizacji przy al. Hallera i ul. Kruczej,
  • modernizację peronów przystankowych wraz z elektronicznymi tablicami informacji pasażerskiej (DIP).

Wykonawca – którego poznamy po rozstrzygnięciu przetargu – będzie miał 20 miesięcy od dnia podpisania umowy na zakończenie inwestycji. Oferty przyjmowane są do 24 czerwca br.

Wrocław: Jest przetarg na remont ul. Gajowickiej. Pojawi się tam buspas
Wrocław: Jest przetarg na remont ul. Gajowickiej. Pojawi się tam buspas

Gdzie tramwaj?

Ogłoszenie przetargu wzbudziło dyskusję wśród mieszkańców – głównie o brak torowiska tramwajowego. Wrocławskie Inwestycje odpowiadają jednak, że trasa tramwajowa została ujęta w Wrocławskim Programie Tramwajowo-Autobusowym i jej realizację przewidziano na rok 2032. W pierwszym etapie powstanie infrastruktura drogowa z buspasem, który później zostanie dostosowany do ruchu tramwajowego.

Docelowo nowa linia połączy ul. Robotniczą (w rejonie ul. Góralskiej) z al. Hallera, przechodząc właśnie przez modernizowaną ul. Gajowicką.

Naszym zdaniem: Remont ul. Gajowickiej to przykład inwestycji, która łączy nowoczesność z szacunkiem dla historycznej tkanki miasta – buspasy i komfort dla pasażerów oraz rowerzystów spotkają się tu z estetyką przedwojennego bruku.

Komentarze