Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Wrocław stara się o Wspólny Bilet. Kolejna propozycja dla kolejarzy

infotrans
04.12.2022 19:00
0 Komentarzy

1 grudnia stolica Dolnego Śląska zaproponowała kolejarzom warunki nowej umowy dotyczącej jeżdżenia pociągami po Wrocławiu na biletach komunikacji miejskiej

Miasto negocjuje z kolejarzami warunki nowej umowy, która pozwoli pasażerom jeździć po Wrocławiu pociągami KD i Polregio na biletach MPK. Za każdy przejazd jest skłonne zapłacić 9,10 zł, czyli dużo więcej niż kiedyś. Kolejarze natomiast oczekują więcej pieniędzy w skali roku. Ich dwie oferty zostały odrzucone. Do trzech razy sztuka?

bez umowy

W trwającym od połowy 2021 roku okresie bez umowy pomiędzy miastem a koleją nie można jeździć po Wrocławiu pociągami Kolei Dolnośląskich i Polregio na biletach okresowych kupionych na tramwaje i autobusy MPK (zapisanych na karcie Urbancard). To zmusza pasażerów do posiadania osobnych biletów (np. miesięczny na tramwaje i autobusy oraz miesięczny na pociągi).

W czwartek, 1 grudnia, miasto przedstawiło kolejarzom ofertę przygotowaną na podstawie cennika Kolei Dolnośląskich. Wrocław jest gotowy zapłacić 18 mln zł rocznie. Ta kwota to zaokrąglony wynik mnożenia:

  • 9,10 zł – czyli ceny normalnego biletu na pociąg na dystansie od 16 do 20 kilometrów,
  • 2 mln – liczba przejazdów w 2019 roku.

18 mln to także dwukrotność kwoty, jaką miasto zapłaciło kolejarzom za pół roku przewozów pasażerów na biletach komunikacji miejskiej podczas obowiązywania poprzedniej umowy.

-„Stoimy na stanowisku, że oferta powinna być powiązana z rzeczywistą liczbą osób, które korzystają z przejazdów pociągami na biletach okresowych MPK. Powinna też wynikać z cennika biletów kolejowych. Najdroższy bilet na jednorazowy przejazd po Wrocławiu kosztuje 9,10 zł i tę kwotę jesteśmy gotowi zapłacić. Dodatkowo chcielibyśmy stworzyć system, który będzie podawał precyzyjne dane, takie jak liczba przejazdów rocznie, aby warunki współpracy były jak najbardziej przejrzyste – powiedziała Paulina Tyniec-Piszcz, dyrektor Wydziału Transportu Miejskiego UMW

Dwie propozycje odrzucone  

Wcześniej swoje warunki zaproponowali kolejarze, ale miasto je odrzuciło, uznając ich założenia za nieadekwatne do rzeczywistości. Kolejarze oczekują, że miasto zapłaci im rocznie 40 mln zł albo od 24 do 250 mln zł.

-„Każda z tych ofert jest dla nas nie do przyjęcia, ponieważ nie wynika z rzeczywistej liczby przejazdów – poinformował Sławomir Gonciarz, przewodniczący zespołu konsultacyjnego w spotkaniach w sprawie honorowania Urbancard przez koleje. – Uważamy, że nasza oferta jest hojna, bo wcześniej płaciliśmy za każdy przejazd pasażera dwa złote, a teraz proponujemy dziewięć – podkreślił. 

Przedstawiciele magistratu więcej szczegółów swojej oferty nie ujawniają, zostawiając je kolejarzom, by mogli podjąć decyzję. Dodatkowo na czwartkowej konferencji prasowej miasto pokazało działania i wkład finansowy w rozwój transportu kolejowego i autobusowego w aglomeracji wrocławskiej.

Komentarze