Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Wrocław podsumował 12 miesięcy: 65 mln biletowych strat

infotrans
02.03.2021 15:00
0 Komentarzy

Mimo wyraźnego spadku liczby pasażerów i pieniędzy z biletów wrocławska komunikacja jeździ częściej, a służby sanitarne nie odnotowały ogniska koronawirusa w komunikacji miejskiej.

Największym wyzwaniem od 4 marca 2020 roku, gdy stwierdzono w Polsce pierwszy przypadek COVID-19, było zachowanie ciągłości funkcjonowania komunikacji miejskiej.

Serce miasta

-„MPK jest krwioobiegiem miasta. Mimo spadku liczby pasażerów rozwiązaniem, aby poradzić sobie z szybko zmieniającą się sytuacją pandemiczną nie było ograniczanie kursów. Postawa naszych pracowników zasługuje na szacunek pod wieloma względami – podkreśla prezes MPK Wrocław, Krzysztof Balawejder.

W pandemicznym czasie nie tylko wirus był wyzwaniem, ale również nagłe zmiany przepisów. Oznaczało to nowe rozkłady jazdy, zmiany grafików pracy kierujących, przygotowanie informacji pasażerskiej itp.

Łącznie, w minionych 12 miesiącach odnotowano:  

  • 18 rządowych rozporządzeń, które dotyczyły MPK jako przewoźnika, i jako pracodawcę. Wprowadzone zostały ograniczenia w liczbie przewożonych pasażerów komunikacji miejskiej. MPK Wrocław stało i stoi na stanowisku, że obowiązkiem kierujących jest bezpieczne przewożenie pasażerów, a nie na liczenie ich na każdym przystanku – co dodatkowo generowałoby niebotyczne opóźnienia.
  • 7 kontroli policyjnych, które zakończyły się skierowaniem spraw do sądu. Sąd nie ukarał żadnego z kierowców MPK Wrocław. Zgodnie z zapewnieniem pracodawcy, firma w postępowaniu sądowym udzieliła pomocy prawnej pracownikom.
  • 90 mln pasażerów od marca 2020 r. do dziś – zamiast 192 mln w analogicznych 12 miesiącach poprzedzających pandemię. To oznacza zmniejszenie dochodu ze sprzedaży biletów – z 165 mln zł do 100 mln
  • 3,5 mln przejechanych kilometrów więcej przez tabor MPK (do 44 mln)

Gotowi na trzecią falę

Pierwszy rok walki z pandemią za MPK, jednak zagrożenie wciąż jest realne.

-„Wciąż działamy na wysokich obrotach i wyciągamy wnioski z lekcji, jaką udzieliły nam dwie poprzednie fale. Priorytetowo traktujemy procedury i zasady bezpieczeństwa, ale jeszcze większą uwagę przyłożymy do działań edukacyjnych – zapowiada prezes MPK.

-„Komunikacja miejska jest dla mnie priorytetem. Robimy wszystko, aby zapewnić naszym mieszkańców maksymalnie wysoki standard podróży – także jeśli chodzi o kwestie związane z pandemią. Spółka regularnie czyści pojazdy, jednak najwięcej zależy od nas samych. Maseczka, dystans społeczny, dezynfekcja. Proszę pamiętajmy o tych prostych zasadach i korzystajmy bez obaw z komunikacji miejskiej, ale zawsze z maseczką – dodaje Prezydent Wrocławia Jacek Sutryk.

Komentarze