Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Większa przepustowość i nowe godziny pracy kolejki na Kasprowy Wierch

infotrans
23.07.2021 14:00
0 Komentarzy
Od 20 lipca kolejka na Kasprowy Wierch przewozi jednorazowo 60 turystów na górę.

Dotychczasowy limit 30 osób w wagoniku podyktowany względami ochrony przyrody został zwiększony dzięki porozumieniu Polskich Kolei Linowych (PKL) z Tatrzańskim Parkiem Narodowym – dowiedziała się PAP w biurze prasowym PKL.

PLUS wydłużone godziny

Oprócz zwiększenia limitu pasażerów w wagoniku, zostały także wydłużone godziny funkcjonowania kolejki będącej jedną z głównych atrakcji Tatr. Pierwsi turyści mogą wyjechać na szczyt o godz. 7 rano, a ostatnia jazda w dół odbywa się o godz. 21.

Zwiększenie limitu przewozu to bardzo dobra wiadomość dla turystów. Kolejka linowa na Kasprowy Wierch cieszy się bowiem bardzo dużą popularnością, zwłaszcza w sezonie letnim. W wakacje w pogodne dni przed dolną stacją w Kuźnicach ustawia się długa kolejka oczekujących na wjazd na szczyt. Czasami turyści stali w kolejce nawet sześć godziny.

Po modernizacji kolejki linowej na Kasprowy Wierch w 2007 r. jej zdolność przewozowa wzrosła dwukrotnie, ale porozumienie między Tatrzańskim Parkiem Narodowym a Polskimi Kolejami Linowymi określiło dozwoloną liczbę przewozu pasażerów na godzinę. Według tamtego porozumienia w sezonie letnim co godzinę na szczyt mogło wyjechać do 180 osób. Zimą limit ten był większy z uwagi na narciarzy i wynosi 360 osób na godzinę.

Stacja edukacja

Turyści przybywający w wakacje na Kasprowy Wierch mogą także skorzystać z akcji pod nazwą „Stacja edukacja”. Wszyscy chętni mogą bez dodatkowych opłat dowiedzieć się od przewodników wielu ciekawostek na temat tatrzańskiej przyrody, zjawisk pogodowych panujących w górach czy posłuchać ciekawych historii kolejki linowej. (PAP)

3j2fagt8
3j2fagt8 1

Komentarze