Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Warszawa wraca do tematu apki do planowania podróży. Pięć firm w dialogu

infotrans
10.01.2025 10:04
0 Komentarzy

Zarząd Transportu Miejskiego w Warszawie wrócił do tematu wdrożenia systemu do planowania podróży i poruszania się WTP, z uwzględnieniem osób ze szczególnymi potrzebami.

Stało się to po kilku nieudanych przetargach, dlatego tym razem ZTM postanowił jednak zmienić formę wyboru wykonawcy i postawił na dialog konkurencyjny. 7 stycznia ZTM otworzył wnioski o dopuszczenie do udziału w tym postępowaniu od pięciu firm.

Rozkład jazdy:

  1. Jakie główne funkcje ma zapewnić nowa aplikacja mobilna dla pasażerów WTP?
  2. Jakie są kryteria wyboru najkorzystniejszej oferty w dialogu konkurencyjnym?
  3. Jakie podmioty zgłosiły się do udziału w dialogu konkurencyjnym z ZTM Warszawa?
Warszawa wraca do tematu apki do planowania podróży. Pięć firm w dialogu / fot. WTP
Warszawa wraca do tematu apki do planowania podróży. Pięć firm w dialogu / fot. WTP

Przedmiot dialogu konkurencyjnego

Obecnie przedmiotem zamówienia jest zakup usługi udostępniania użytkownikom systemu wspierającego podróżowanie Warszawskim Transportem Publicznym z uwzględnieniem udogodnień dla osób ze szczególnymi potrzebami.

Przedmiot zamówienia obejmuje:

  • realizację projektu w zakresie opisanym w dokumentacji,
  • przeprowadzenie szczegółowej analizy, zaprojektowanie i przygotowanie koncepcyjne systemu we współpracy z zespołem konsultacyjnym oraz przedstawicielami zamawiającego w formie trójstronnych warsztatów,
  • udostępnianie użytkownikom końcowym aplikacji mobilnej, wspierającej podróżowanie WTP wraz z funkcjami dedykowanymi, wspierającymi dla osób ze szczególnymi potrzebami przez okres minimum 3 lat z możliwością przedłużenia,
  • utrzymywanie systemu w zgodzie z obowiązującymi przepisami prawa,
  • zapewnienie niezbędnej do prawidłowego działania systemu infrastruktury technicznej,
  • przeprowadzenie testów użyteczności rozwiązania z grupą docelową, testów akceptacyjnych, bezpieczeństwa i wydajności systemu,
  • świadczenie usług rozwoju systemu w okresie udostępniania systemu w liczbie minimum 300 roboczogodzin w czasie trwania umowy,
  • obsługę i naprawę błędów.

Planowany termin wykonania zamówienia to 42 miesiące od dnia podpisania umowy. Termin może ulec zmianie w wyniku dialogu.

Warszawa wraca do tematu apki do planowania podróży. Pięć firm w dialogu / fot. WTP
Warszawa wraca do tematu apki do planowania podróży. Pięć firm w dialogu

Aplikacja mobilna dla pasażerów

Celem systemu jest wsparcie, w formie pozycjonowania, nawigowania i informowania pasażerów, ze szczególnym uwzględnieniem osób z niepełnosprawnością wzroku. Jego realizacja odbywać się będzie poprzez udostępnienie pasażerom aplikacji mobilnej umożliwiającej:

  • planowanie podróży, wraz z funkcjami wsparcia poruszania się Warszawskim Transportem Publicznym,
  • nawigację do wszystkich przystanków autobusowych i tramwajowych WTP, wejść do stacji metra, wejść na stacje pasażerskie,
  • przekazywanie informacji kontekstowej, w tym o położeniu i infrastrukturze przystanku autobusowego i tramwajowego WTP oraz prezentacja opartego o czas rzeczywisty rozkładu jazdy pojazdów WTP dla danego przystanku,
  • przekazywanie informacji kontekstowej o wejściach do stacji metra, wejściach na stacje pasażerskie oraz prezentację rozkładów jazdy metra i pociągów SKM, KM i WKD (dane przewoźników),
  • przedstawianie informacji o numerze linii i przystanku końcowym danego pojazdu.
Warszawa wraca do tematu apki do planowania podróży. Pięć firm w dialogu
Warszawa wraca do tematu apki do planowania podróży. Pięć firm w dialogu

Pięciu chętnych

7 stycznia ZTM Warszawa pozyskał pięć podmiotów, które chcą wziąć udział w dialogu konkurencyjnym:

  • MobileMS,
  • Trapeze Poland sp. z o.o.,
  • konsorcjum firm: Transition Technologies-Software sp. z o.o. i GENESISMOBO sp. z o.o.,
  • T2T SYSTEM sp. z o.o.
  • GOPAY sp. z o.o.

Teraz ZTM przeanalizuje złożone wnioski i poinformuje w/w wykonawców, o wynikach oceny wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, niezwłocznie po ich zbadaniu, podając uzasadnienie faktyczne i prawne. Następnie, ZTM wyznaczy termin składania ofert dla tych, którzy przejdą pozytywnie ocenę wniosków. Kryteriami wyboru oferty najkorzystniejszej będą:

  • cena,
  • parametry dostępności,
  • czas wdrożenia.

Więcej informacji o dialogu konkurencyjnym ZTM Warszawa znajduje się na stronie: https://ztmwaw.ezamawiajacy.pl/pn/ztmwaw/demand/notice/public/148672/details

Komentarze