Warszawa: POP-y ZTM przyjazne osobom niepełnosprawnym
Punkty Obsługi Pasażerów ZTM zostały poddane audytowi dostępności dla osób z niepełnosprawnościami. Wyniki audytu zostały umieszczone w ogólnopolskiej bazie danych „Niepełnosprawnik”.
W listopadzie 2014 roku Fundacja TUS, zajmująca się wspieraniem osób z niepełnosprawnościami, przeprowadziła audyt w Punktach Obsługi Pasażerów ZTM. Sprawdzano m.in. dostosowanie okienek obsługi do potrzeb osób poruszających się na wózkach, dostępność toalet, wind, parkingów i urządzeń dla osób głuchoniemych oraz oznaczenia dla osób niewidomych. POP-y zostały uznane za przyjazne osobom z niepełnosprawnościami.
Fundacja już od kilku lat tworzy ogólnopolską bazę danych „Niepełnosprawnik”. Można w niej znaleźć informacje m.in. o dostępności obiektów użyteczności publicznej dla osób z niepełnosprawnościami.
Wyniki audytu dostępne są na stronie internetowej www.niepelnosprawnik.eu oraz na stronie internetowej ZTM w zakładce Punkty Obsługi Pasażerów.
Audyt został przeprowadzony we wszystkich trzynastu warszawskich POP-ach. Niebawem zostaną uruchomione kolejne punkty, które również będą dostosowane do potrzeb osób z niepełnosprawnościami.
Projekt Niepełnosprawnik jest współfinansowany przez miasto stołeczne Warszawa.
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze