Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Warszawa: Opłata za wjazd do centrum miasta, więcej buspasów

infotrans
21.07.2009 16:00
0 Komentarzy

Płatny wjazd do Śródmieścia i rozszerzanie strefy płatnego parkowania –takie restrykcje dla kierowców znalazły się w przyjętej wczoraj, 19 lipca, przez radnych strategii transportowej miasta Warszawy. Będzie też więcej buspasów –pisze Krzysztof Śmietana w stołecznej „Gazecie Wyborczej”. Możliwość wprowadzenia opłat za wjazd do centrum wywołała największe emocje. Ratusz nie podaje żadnych terminów, ale na pewno nie stanie się to wcześniej niż za sześć lat. – Dla wielu miast europejskich okazało się to dobrym sposobem, by zmniejszyć korki. Zniechęcono kierowców do wjazdu do zatłoczonego centrum –mówi prof. Wojciech Suchorzewski, główny autor strategii transportowej do 2015 r. i na kolejne lata. Takie rozwiązanie wprowadzono już m.in. w Londynie, Sztokholmie czy Mediolanie. W strategii znalazło się jeszcze m.in. dalsze rozszerzanie płatnego parkowania, a także przeznaczenie niektórych ulic tylko dla pieszych, rowerzystów i autobusów. Wśród nich są np. Marszałkowska (od pl. Konstytucji do pl. Unii Lubelskiej) czy Świętokrzyska (od Marszałkowskiej do Nowego Światu). W wielu miejscach byłby wprowadzony tzw. ruch uspokojony (dopuszczalna prędkość 30 km na godz. – jak dziś na Krakowskim Przedmieściu), żeby m.in. bezpiecznie mogli się tam poruszać rowerzyści. W strategii znalazły się też plany budowy nowych linii tramwajowych np. do Wilanowa i na Tarchomin oraz drugiej linii metra z odnogą na Gocław. Według prof. Suchorzewskiego priorytetem powinno być jednak jak najszybsze uprzywilejowanie komunikacji publicznej poprzez wytyczenie wielu buspasów. W najbliższym wydaniu TransInfo postaramy się opublikować pełny tekst strategii transportowej miasta Warszawy.

Komentarze