Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Warszawa ma dotację na dwa nowe parkingi Park & Ride: Rembertów i Bródno

infotrans
08.09.2025 18:04
0 Komentarzy

8 września 2025 r. w siedzibie Urzędu Marszałkowskiego Województwa Mazowieckiego podpisano umowy na realizację czterech miejskich projektów w Warszawie.

Ich największym komponentem infrastrukturalnym jest budowa dwóch parkingów strategicznych P+R w dzielnicach Rembertów i Targówek. Ich realizacja została dofinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach programu Fundusze Europejskie dla Mazowsza 2021–2027. O tym zamówieniu pisaliśmy już wcześniej w TransInfo.

Rozkład jazdy:

W Warszawie w ramach projektu „Budowa parkingów strategicznych Parkuj i Jedź (P+R) w Warszawie – etap VI” powstanie ponad 600 miejsc parkingowych.
W Warszawie w ramach projektu Budowa parkingów strategicznych Parkuj i Jedź (P+R) w Warszawie – etap VI” powstanie ponad 600 miejsc parkingowych.

Parkuj i Jedź

Warszawa kontynuuje rozwój infrastruktury przesiadkowej Parkuj i Jedź. W ramach etapu VI powstaną dwa nowe obiekty w kluczowych punktach miasta: przy stacji kolejowej Warszawa Rembertów oraz przy drugiej linii metra na Bródnie. Celem inwestycji jest ułatwienie mieszkańcom peryferyjnych dzielnic i okolicznych gmin przesiadki do komunikacji zbiorowej oraz zmniejszenie presji samochodów indywidualnych na centralne dzielnice miasta.

Parking w Rembertowie zostanie zrealizowany jako obiekt naziemny. Zaprojektowano 141 miejsc parkingowych dla samochodów osobowych, w tym 6 stanowisk dla osób z niepełnosprawnościami oraz 4 miejsca z ładowarkami dla pojazdów elektrycznych. Do tego dochodzi 40 zadaszonych stanowisk rowerowych ze stacją naprawczą i możliwością ładowania. Cały teren będzie wyposażony w zbiorniki retencyjne, nawierzchnię wodoprzepuszczalną i panele fotowoltaiczne.

Parking na Bródnie (Targówek) będzie obiektem kubaturowym składającym się z dwóch budynków garażowych połączonych łącznikiem podziemnym. Łącznie zaprojektowano ok. 475 miejsc dla samochodów i 116 dla rowerów. Na dachach znajdzie się roślinność i strefy rekreacyjne, a sam obiekt będzie zintegrowany z pobliskim bazarem oraz wyjściem ze stacji metra.

W Warszawie w ramach projektu „Budowa parkingów strategicznych Parkuj i Jedź (P+R) w Warszawie – etap VI” powstanie ponad 600 miejsc parkingowych.
W Warszawie w ramach projektu Budowa parkingów strategicznych Parkuj i Jedź (P+R) w Warszawie – etap VI” powstanie ponad 600 miejsc parkingowych.

Unijne finansowanie

Całkowita wartość inwestycji w oba parkingi strategiczne P+R wynosi 95.887.980 PLN brutto, z czego:

  • Rembertów (parking naziemny): szacowana wartość ok. 27.000.000 PLN brutto
  • Bródno (parking kubaturowy): szacowana wartość ok. 68.887.980 PLN brutto

Razem kwota przewidziana na realizację zamówienia wynosi 95.887.980 PLN brutto, a unijne dofinansowanie dla obu projektów – 39.600.000 PLN, co stanowi ok. 41% wartości inwestycji.

W Warszawie w ramach projektu „Budowa parkingów strategicznych Parkuj i Jedź (P+R) w Warszawie – etap VI” powstanie ponad 600 miejsc parkingowych.
W Warszawie w ramach projektu Budowa parkingów strategicznych Parkuj i Jedź (P+R) w Warszawie – etap VI” powstanie ponad 600 miejsc parkingowych.

Co dalej?

Teraz czekamy na uruchomienie przetargów budowlanych i rozpoczęcie prac projektowych. Wybór wykonawców nastąpi na podstawie kryteriów przetargowych, w których oceniane będą m.in.:

✅ cena brutto wykonania robót
✅ jakość rozwiązań proekologicznych
✅ dostępność dla osób z niepełnosprawnościami
✅ termin realizacji

W Rembertowie parking ma być gotowy do II połowy 2027 roku, natomiast na Bródnie dokumentacja ma zostać przygotowana do maja 2026, a budowa ruszyć w tym samym roku – zakończenie również przewidywane jest na 2027 rok.

Warszawa wyraźnie stawia na ekologiczne i zrównoważone rozwiązania – wszystkie nowe P+R mają posiadać:

  • zielone dachy,
  • panele fotowoltaiczne,
  • przepuszczalne nawierzchnie,
  • systemy retencji wody opadowej,
  • ładowarki dla rowerów i samochodów elektrycznych.

Obiekty będą w pełni zintegrowane z istniejącą infrastrukturą komunikacyjną: Rembertów – ze stacją kolejową, Bródno – z metrem. Priorytetem jest łatwość przesiadki i redukcja ruchu indywidualnego w śródmieściu stolicy.

Komentarze