Warszawa ma dotację na dwa nowe parkingi Park & Ride: Rembertów i Bródno
8 września 2025 r. w siedzibie Urzędu Marszałkowskiego Województwa Mazowieckiego podpisano umowy na realizację czterech miejskich projektów w Warszawie.
Ich największym komponentem infrastrukturalnym jest budowa dwóch parkingów strategicznych P+R w dzielnicach Rembertów i Targówek. Ich realizacja została dofinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach programu Fundusze Europejskie dla Mazowsza 2021–2027. O tym zamówieniu pisaliśmy już wcześniej w TransInfo.
Rozkład jazdy:
Parkuj i Jedź
Warszawa kontynuuje rozwój infrastruktury przesiadkowej Parkuj i Jedź. W ramach etapu VI powstaną dwa nowe obiekty w kluczowych punktach miasta: przy stacji kolejowej Warszawa Rembertów oraz przy drugiej linii metra na Bródnie. Celem inwestycji jest ułatwienie mieszkańcom peryferyjnych dzielnic i okolicznych gmin przesiadki do komunikacji zbiorowej oraz zmniejszenie presji samochodów indywidualnych na centralne dzielnice miasta.
Parking w Rembertowie zostanie zrealizowany jako obiekt naziemny. Zaprojektowano 141 miejsc parkingowych dla samochodów osobowych, w tym 6 stanowisk dla osób z niepełnosprawnościami oraz 4 miejsca z ładowarkami dla pojazdów elektrycznych. Do tego dochodzi 40 zadaszonych stanowisk rowerowych ze stacją naprawczą i możliwością ładowania. Cały teren będzie wyposażony w zbiorniki retencyjne, nawierzchnię wodoprzepuszczalną i panele fotowoltaiczne.
Parking na Bródnie (Targówek) będzie obiektem kubaturowym składającym się z dwóch budynków garażowych połączonych łącznikiem podziemnym. Łącznie zaprojektowano ok. 475 miejsc dla samochodów i 116 dla rowerów. Na dachach znajdzie się roślinność i strefy rekreacyjne, a sam obiekt będzie zintegrowany z pobliskim bazarem oraz wyjściem ze stacji metra.
Unijne finansowanie
Całkowita wartość inwestycji w oba parkingi strategiczne P+R wynosi 95.887.980 PLN brutto, z czego:
- Rembertów (parking naziemny): szacowana wartość ok. 27.000.000 PLN brutto
- Bródno (parking kubaturowy): szacowana wartość ok. 68.887.980 PLN brutto
Razem kwota przewidziana na realizację zamówienia wynosi 95.887.980 PLN brutto, a unijne dofinansowanie dla obu projektów – 39.600.000 PLN, co stanowi ok. 41% wartości inwestycji.
Co dalej?
Teraz czekamy na uruchomienie przetargów budowlanych i rozpoczęcie prac projektowych. Wybór wykonawców nastąpi na podstawie kryteriów przetargowych, w których oceniane będą m.in.:
✅ cena brutto wykonania robót
✅ jakość rozwiązań proekologicznych
✅ dostępność dla osób z niepełnosprawnościami
✅ termin realizacji
W Rembertowie parking ma być gotowy do II połowy 2027 roku, natomiast na Bródnie dokumentacja ma zostać przygotowana do maja 2026, a budowa ruszyć w tym samym roku – zakończenie również przewidywane jest na 2027 rok.
Warszawa wyraźnie stawia na ekologiczne i zrównoważone rozwiązania – wszystkie nowe P+R mają posiadać:
- zielone dachy,
- panele fotowoltaiczne,
- przepuszczalne nawierzchnie,
- systemy retencji wody opadowej,
- ładowarki dla rowerów i samochodów elektrycznych.
Obiekty będą w pełni zintegrowane z istniejącą infrastrukturą komunikacyjną: Rembertów – ze stacją kolejową, Bródno – z metrem. Priorytetem jest łatwość przesiadki i redukcja ruchu indywidualnego w śródmieściu stolicy.
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze