Warszawa bez nowej apki do planowania podróży. Brak ofert
Zarząd Transportu Miejskiego w Warszawie od ubiegłego roku chce wdrożyć system do planowania podróży i poruszania się WTP, z uwzględnieniem osób ze szczególnymi potrzebami.
Kolejne próby wprowadzenia aplikacji dla pasażerów pozostają bezskuteczne. Nie inaczej jest i tym razem. Minął już termin otwarcia ofert w kolejnym przetargu, który miał wyłonić firmę odpowiedzialną za wykonanie aplikacji. ZTM ponownie nie otrzymał ofert.
Zainteresowanie było, ale…
ZTM przyjmował oferty od wykonawców do dnia 12 czerwca. Nie wpłynęła żadna propozycja. Zamawiający długo nie zwlekał i jeszcze tego samego dnia unieważnił przetarg.
Co ciekawe, w toku procedury przetargowej pojawiły się pytania od potencjalnych wykonawców do ZTM.
Można było się zatem spodziewać, że chociaż jeden wykonawca złoży ofertę. Tak się jednak ostatecznie nie stało i nie wiadomo czy będzie kolejny, trzeci już przetarg.
Zakres zamówienia
Przedmiotem zamówienia była usługa budowy i wdrożenia systemu do wspierania poruszania się Warszawskim Transportem Publicznym, z uwzględnieniem rozwiązań dedykowanych dla osób ze szczególnymi potrzebami – głównie dla osób z niepełnosprawnością wzroku. O ile w poprzednim przetargu inwestycja miała dofinansowanie ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na lata 2014-2020, o tyle w obecnym postępowaniu brak jest jakiejkolwiek wzmianki o finansowaniu przedsięwzięcia ze środków zewnętrznych.
Zamawiający zastrzegł możliwość skorzystania z prawa opcji, które polegać będzie:
- na świadczeniu przez wykonawcę usług rozwoju w wymiarze do 6000 roboczogodzin w terminie do 36 miesięcy od dnia zakończenia zamówienia podstawowego (opcja nr 1),
- na świadczeniu przez wykonawcę usług zapewnienia i utrzymania infrastruktury serwerowo programowej wraz ze zmianami wynikającymi z realizacji usług rozwoju w okresie 3 lat od zakończenia realizacji zamówienia podstawowego (opcja nr 2).
Cele nowego systemu
Celem systemu jest wsparcie, w formie pozycjonowania, nawigowania i informowania pasażerów, ze szczególnym uwzględnieniem osób z niepełnosprawnością wzroku. Jego realizacja odbywać się będzie poprzez udostępnienie pasażerom aplikacji mobilnej umożliwiającej:
- planowanie podróży, wraz z funkcjami wsparcia poruszania się Warszawskim Transportem Publicznym,
- nawigację do wszystkich przystanków autobusowych i tramwajowych WTP, wejść do stacji metra, wejść na stacje pasażerskie,
- przekazywanie informacji kontekstowej, w tym o położeniu i infrastrukturze przystanku autobusowego i tramwajowego WTP oraz prezentacja opartego o czas rzeczywisty rozkładu jazdy pojazdów WTP dla danego przystanku,
- przekazywanie informacji kontekstowej o wejściach do stacji metra, wejściach na stacje pasażerskie oraz prezentację rozkładów jazdy metra i pociągów SKM, KM i WKD (dane przewoźników),
- przedstawianie informacji o numerze linii i przystanku końcowym danego pojazdu.
System ma być przeznaczony dla następujących grup użytkowników:
- pasażerów Warszawskiego Transportu Publicznego, WKD i KM,
- mieszkańców,
- turystów,
- osób ze szczególnymi potrzebami, w tym w szczególności dla osób z niepełnosprawnością wzroku.
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze