Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Warszawa będzie miała kolejny wydzielony pas dla autobusów. Buspas na Głębockiej

infotrans
16.03.2024 17:07
0 Komentarzy

Zarząd Dróg Miejskich w Warszawie otrzymał dofinansowanie na wybudowanie wydzielonego pasa dla autobusów miejskich na ul. Głębockiej.

Zamówienie jest efektem zmian w Wieloletniej Prognozie Finansowej i przyznania ZDM dodatkowych środków. To generalnie dobra wiadomość dla pasażerów komunikacji miejskiej z Białołęki. Ulice Głębocka i św. Wincentego to główny ciąg komunikacyjny dla dojeżdżających do metra mieszkańców wschodniej części tej dzielnicy.

jest kasa – jest buspas

14 marca Rada m.st. Warszawy podjęła decyzję o zmianach w Wieloletniej Prognozie Finansowej i przyznała nam dodatkowe środki. Dzięki nim będziemy mogli ogłosić przetarg na budowę już zapowiadanego buspasa w ciągu ulic Głębockiej i św. Wincentego.

-„Stołeczni radni uchwalili zmiany w Wieloletniej Prognozie Finansowej. Tym samym otrzymaliśmy pieniądze na ważne inwestycje drogowe. Przetarg na budowę pasa dla autobusów na Białołęce został już ogłoszony. Na oferty czekamy do 3 kwietnia” – napisał Zarząd Dróg Miejskich w Warszawie

Ulice Głębocka i św. Wincentego to główny ciąg komunikacyjny dla dojeżdżających do metra mieszkańców wschodniej Białołęki. Właśnie na skrzyżowaniu ul. św. Wincentego z ul. Kondratowicza znajduje się stacja „Kondratowicza”. Nowy buspas pomoże pasażerom jeżdżących tamtędy autobusów w szybkim i wygodnym dotarciu do podziemnej kolejki.

Na oferty ZDM w Warszawie czeka do 3 kwietnia. Inwestycja będzie finansowana wspólnie przez samorząd i inwestora prywatnego – firmę Atrium, właściciela pobliskiego centrum handlowego. Wykonawca na wykonanie zadania będzie miał 160 dni. W tym 120 dni przewidziane jest na zasadniczą część robót, zaś pozostałe 40 dni na prace wykończeniowe poza jezdnią.

Na jezdni w stronę Bródna buspas powstanie na odcinku od przystanku „CH Targówek 03” do ul. Kondratowicza. W drugim kierunku zacznie się za skrzyżowaniem z ulicami Przy Grodzisku i Malborskiej i zakończy na wysokości przystanku „CH Targówek 03”. Na odcinkach z jednym pasem ruchu jezdnia zostanie poszerzona.

Ulice Głębocka i św. Wincentego to główny ciąg komunikacyjny dla dojeżdżających do metra mieszkańców wschodniej Białołęki.
Buspas na Głębockiej – projekt stałej organizacji ruchu

warszawskie buspasy

W Warszawie buspasów jest już ponad 68,5 km. Jednym z najnowszych jest ten na ul. Modlińskiej (mnie więcej 7-kilometrowy odcinek między ulicami  Aluzyjną a Elektronową). Rozwój infrastruktury drogowej pod kątem komunikacji publicznej to dziś priorytet. Według Barometru Warszawskiego (jesień 2023) jest to najczęściej wybierany środek transportu w Warszawie – stawia na niego ponad połowa ankietowanych.

Ponadto w 2023 roku liczba przejazdów pojazdami Warszawskiego Transportu Publicznego oraz pociągami Kolei Mazowieckich i Warszawskiej Kolei Dojazdowej sięgnęła niemal 1 miliarda.

Przy budowie buspasa na ulicach Głębockiej i św. Wincentego nie zabraknie także udogodnień dla innych uczestników ruchu. Będzie osobny pas do skrętu w prawo w ul. Malborską i wydłużony prawoskręt na drogę dojazdową do centrum handlowego Atrium Targówek. Piesi zyskają azyl na przejściu po południowej skrzyżowania ul. św. Wincentego z ulicami Malborską i Przy Grodzisku.

Rowerzyści natomiast przedłużoną drogę oraz przejazd po południowej stronie ronda na wysokości wspomnianego centrum, co zapewni ciągłość trasy rowerowej między Bródnem a Białołęką.

Ulice Głębocka i św. Wincentego to główny ciąg komunikacyjny dla dojeżdżających do metra mieszkańców wschodniej Białołęki.
Buspas na Głębockiej – projekt stałej organizacji ruchu

Co dalej?

Przyznane przez radnych pieniądze pozwolą nam także na rozstrzygnięcie trwających już przetargów. Między innymi tych dotyczących budowy sygnalizacji świetlnej, na które ZM otrzymał 4 mln zł. Nowe światła powstaną na rondzie na skrzyżowaniu ulic Branickiego i Sarmackiej w Wilanowie oraz na przejściu dla pieszych przez ul. Maczka na wysokości ul. Niedzielskiego „Żywiciela”.

W toku jest także postępowanie przetargowe dotyczące budowy nowej trasy rowerowej na ul. Andersa. Inwestycja obejmuje budowę dwóch dróg rowerowych wzdłuż ulicy – od ul. Nowolipki do ul. Dawidowskiego (po zachodniej stronie) i od ul. Długiej do ul. Świętojerskiej (po wschodniej stronie) – oraz wykonanie wielu mniejszych i większych usprawnień w okolicy. Przyznane przez radę 28,7 mln zł pozwoli na rozstrzygnięcie przetargu i rozpoczęcie prac.

Zmiany w WPF oznaczają także dodatkowe środki na budowę przejścia dla pieszych (wraz z przebudową sygnalizacji) przez Wisłostradę na wysokości ul. Karowej. Od 2014 roku powstało już ponad 100 nowych zebr i wciąż powstają nowe. Ta będzie nie tylko kolejną, ale niezwykle ważną, ponieważ połączy ul. Karową z nowym mostem pieszo-rowerowym. Dzięki niej warszawiacy i turyści bez problemu będę mogli poruszać się między Bulwarami a Starą Pragą.

Komentarze