Warszawa anuluje przetarg na nową łączność radiową na linii nadzór ruchu – autobusy
21 lutego 2025 roku Zarząd Transportu Miejskiego w Warszawie oficjalnie poinformował o unieważnieniu przetargu na zapewnienie łączności radiowej dla służb nadzoru ruchu obszaru autobusowego oraz dla autobusów.
To efekt analizy ofert złożonych w tym postępowaniu, którego otwarcie nastąpiło 17 lutego 2025 roku. O tym zamówieniu pisaliśmy już wcześniej w TransInfo.
Rozkład jazdy:
- Dlaczego Zarząd Transportu Miejskiego w Warszawie unieważnił przetarg na zapewnienie łączności radiowej dla służb nadzoru ruchu i autobusów?
- Ile ofert wpłynęło w tym przetargu i jakie były ich wartości?
- Czy planowane jest ponowne ogłoszenie przetargu na tę usługę?
2500 urządzeń
Przedmiot zamówienia obejmował świadczenie usługi łączności radiotelefonicznej dla maksymalnie 2500 urządzeń, z wykorzystaniem cyfrowych urządzeń radiowych będących własnością ZTM i MZA lub podmiotów współpracujących. Umowa miała obowiązywać przez 48 miesięcy – od 1 kwietnia 2025 roku do 31 marca 2029 roku.
System łączności miał współpracować m.in. z urządzeniami Hytera PD785G, Hytera MD785, Hytera MD785G i TAIT Seria TM 9300, w standardzie DMR Tier III. Kluczowe wymagania obejmowały m.in. realizację połączeń priorytetowych, alarmowych, grupowych oraz przesyłanie danych GPS i wiadomości tekstowych. System miał posiadać funkcję „kanału otwartego”, umożliwiającego bezpośrednią komunikację między radiotelefonami. Istotnym warunkiem było także bezkolizyjne przełączanie się użytkownika pomiędzy stacjami bazowymi.
Dwie oferty
W przetargu wpłynęły dwie oferty. Pierwszą złożyła firma UNI-NET POLAND Sp. z o.o., która zaoferowała realizację zamówienia za kwotę 3.985.200 PLN brutto (3.239.837 PLN netto). To daje średni miesięczny koszt usługi w wysokości około 67.497 PLN netto. Drugą ofertę przedstawiła firma RFconnect Sp. z o.o., która zaproponowała absurdalnie niską kwotę 861,98 PLN brutto (700,80 PLN netto) za całe cztery lata świadczenia usługi. W przeliczeniu oznaczało to zaledwie 14,60 PLN netto miesięcznie, co jest ceną skrajnie nierealistyczną dla usług o takim zakresie.
Budżet ZTM i MZA na realizację zadania został ustalony na poziomie 3.341.200 PLN brutto (2.715.610 PLN netto), co oznacza, że oferta UNI-NET POLAND Sp. z o.o. przewyższała dostępne środki o 644.000 PLN brutto.
Z kolei oferta RFconnect została formalnie odrzucona jeszcze przed decyzją o unieważnieniu postępowania. Zgodnie z art. 226 ust. 1 pkt 8 Pzp, w połączeniu z art. 224 ust. 6, uznano, że złożone przez RFconnect wyjaśnienia dotyczące rażąco niskiej ceny nie były wystarczające, by uzasadnić realność tak skalkulowanej oferty.
W tej sytuacji czekamy na powtórkę, bo to zamówienie było istotnym elementem poprawy bezpieczeństwa i sprawności zarządzania flotą autobusową w Warszawskim Transporcie Publicznym. Z nowym budżetem lub zmodyfikowanymi wymaganiami. Pełna dokumentacja dotycząca unieważnionego postępowania jest dostępna pod linkiem: https://ztmwaw.ezamawiajacy.pl/pn/ztmwaw/demand/notice/public/153696/details.
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze