Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Wałbrzych będzie miał centrum przesiadkowe i parkingi P&R. Najpierw PFU

infotrans
21.11.2024 14:01
0 Komentarzy

Gmina Wałbrzych ogłosiła przetarg na wykonanie programu funkcjonalno-użytkowego i wyliczenie szacunkowych kosztów dla budowy centrów przesiadkowych i parkingów P&R. Miasto ma już wstępną koncepcję całej inwestycji.

Dokumentacja ma być gotowa do 5 miesięcy od dnia podpisania umowy.

Spis treści:

  1. Jakie elementy infrastruktury przewidziano w projekcie centrum przesiadkowego w Wałbrzychu?
  2. Jakie kryteria oceny ofert zastosowano w przetargu na wykonanie programu funkcjonalno-użytkowego?
  3. Do kiedy wykonawcy mogą zgłaszać swoje oferty w ramach tego przetargu?
Wałbrzych będzie miał centrum przesiadkowe. Najpierw PFU
Wałbrzych będzie miał centrum przesiadkowe. Najpierw PFU / fot. UM Wałbrzych

Założenia centrum przesiadkowego

Przedmiotem zamówienia jest wykonanie założeń projektowych w formie programu funkcjonalno-użytkowego oraz wyliczenie szacunkowych kosztów procesu budowlanego dla zadania pod nazwą: „Rozwój zrównoważonej mobilności miejskiej poprzez budowę centrów przesiadkowych i P&R wraz z infrastrukturą towarzyszącą oraz rozbudowę systemu ITS na terenie gmin Aglomeracji Wałbrzyskiej – Wałbrzych, Boguszów Gorce, Czarny Bór, Dobromierz, Głuszyca, Jedlina- Zdrój, Mieroszów, Szczawno- Zdrój, Stare Bogaczowice, Walim, Świebodzice”.

W rozwiązaniach projektowych przedstawionych w programie funkcjonalno-użytkowym wykonawca powinien przewidzieć:

  • dworzec autobusowy z 4 zadaszonymi peronami, poczekalnią z miejscami siedzącymi dla ok. 100 osób, kasami biletowymi oraz biletomatami, toaletami,
  • jednokierunkową drogę dojazdową i dwukierunkową drogę, stanowiącą wyjazd z dworca i dojazd do galerii,
  • stanowiska postojowe w formie „Kiss & Ride”, stanowisko postojowe dla osób z niepełnosprawnością, postój dla taksówek,
  • stanowiska do postoju autobusów oczekujących na wjazd na peron,
  • utwardzone ciągi piesze wokół dworca,
  • zieleń w postaci urządzonych rabat, zieleń niska i zieleń wysoka, zielone ściany/ ogrody wertykalne,
  • małą architekturę,
  • ciąg pieszy i ciąg rowerowy łączący centrum przesiadkowe ze skrzyżowaniem ul. Kolejowej, Sikorskiego, Wysockiego wraz z małą architekturą, oświetleniem oraz zielonym terenem rekreacyjnym wzdłuż ścieżki,
  • ciągi piesze i rowerowe, stanowiące kontynuację istniejących dróg, będących poza obszarem inwestycji,
  • zadaszony parking dla rowerów (Bike & Ride),
  • stanowiska do ładowania rowerów elektrycznych i elektrycznych wózków inwalidzkich,
  • inwentaryzację dendrologiczną z uwzględnieniem cięć pielęgnacyjnych drzew rosnących na terenie inwestycji.
Wałbrzych będzie miał centrum przesiadkowe. Najpierw PFU
Wałbrzych będzie miał centrum przesiadkowe. Najpierw PFU / fot. UM Wałbrzych

Warunki przetargu

Wykonawców chętnych do przygotowania programu funkcjonalno-użytkowego dla centrum przesiadkowego poznamy w dniu 28 listopada. Kryteria oceny ofert to: cena (60%), okres gwarancji jakości (40%).

Na koniec podajemy link do przetargu: https://gminawalbrzych.logintrade.net/zapytania_email,179810,b4c8068f3024f9cc21d9c117b992bd10.html

Komentarze