Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Wakacyjna podróż do Zakopanego. Problem ostatniego kilometra

infotrans
10.06.2022 20:00
0 Komentarzy

Od 25 czerwca do końca sierpnia wracają bezpośrednie kolejowe połączenia dalekobieżne i regionalne do Zakopanego. Jednak nie do końca…

Jednak przez przebudowę stacji końcowej w Zakopanem pociągi będą kończyły bieg na tymczasowej stacji zlokalizowanej ok. 1 km przed dotychczasowym dworcem. Nie do końca wiadomo, jak pasażerowie mają przebyć tą odległość.

Różne możliwości

-„Tymczasowa stacja w Zakopanem będzie dostosowana do obsługi podróżnych. Będą kasy biletowe, poczekalnia, toalety, schody i dogodne dojścia oraz oznakowanie i tablice informacyjne. Takie rozwiązanie jest przygotowywane w porozumieniu z Urzędem Miasta Zakopane i z przewoźnikami. Pozwala ono na sprawną przebudowę stacji Zakopane oraz budowę parkingów, przebudowę ulic i budowę placu komunikacyjnego” – poinformowała PAP Dorota Szlachta z biura prasowego PKP PLK.

Podróżni wysiadający na tymczasowej stacji kolejowej będą mogli dostać się do centrum Zakopanego komunikacją autobusową. Urząd Miasta analizuje obecnie różne możliwości w zakresie takiej komunikacji.

Zakończenie prac na trasie kolejowej do Zakopanego, w tym m.in. uruchomienie zmodernizowanej stacji końcowej, planowane jest na drugą połowę 2023 r. W efekcie wielobranżowych prac, na które składały się przebudowa i remonty torowiska czy modernizacja stacji i przystanków kolejowych, podróże do stolicy Tatr mają być szybsze i sprawniejsze. Czas jazdy pociągiem z Krakowa do Zakopanego wyniesie nieco ponad dwie godziny.

Inwestycja PKP Polskich Linii kolejowych S.A. na kolejowej zakopiance realizowana jest w ramach projektu „Prace na liniach nr 97, 98, 99, na odcinku Skawina – Sucha Beskidzka – Chabówka – Zakopane”, na który przeznaczono przeszło 1,1 mld zł netto. Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.(PAP)

Komentarze