Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

UOKIK: nowy numer infolinii konsumenckiej – 800 889 866

infotrans
28.01.2015 13:20
0 Komentarzy

800 889 866 –to nowy numer infolinii konsumenckiej, która umożliwia każdemu konsumentowi w Polsce dostęp do pomocy prawnej. Prawnicy odpowiadają także na pytania konsumentów pod adresem [email protected]. Zarówno połączenie, jak i porady są bezpłatne. W ramach sieci działają powiatowi i miejscy rzecznicy konsumentów oraz instytucje wyspecjalizowane, m. in. Rzecznik Ubezpieczonych, Arbiter Bankowy, czy Polubowny Sąd Konsumencki przy Urzędzie Komunikacji Elektronicznej. Pozasądowe rozwiązywanie sporów umożliwia też Inspekcja Handlowa. Obecnie przy Wojewódzkich Inspektoratach Inspekcji Handlowej istnieje 16 stałych polubownych sądów konsumenckich oraz 15 ośrodków zamiejscowych na terenie całego kraju. –„800 889 866 to pierwszy kontakt dla każdego konsumenta, który obawia się, że jego prawa nie są respektowane –mówi Anna Janowska, Zastępca Dyrektora w Biurze Prezesa UOKiK. – Zapewniając słabszym uczestnikom rynku dostęp do pomocy prawnej wyrównujemy nieco układ sił w relacji profesjonalista –konsument”–dodaje Janowska. Za obsługę infolinii działającej od poniedziałku do piątku w godzinach 8.00 – 17.00 odpowiedzialne jest Stowarzyszenie Konsumentów Polskich i Fundacja Konsumentów, natomiast centrum porad pod adresem [email protected] prowadzi Federacja Konsumentów. Projekt finansowany jest ze środków UOKiK.

Komentarze