Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Unia dofinansuje krakowski ITS

infotrans
18.04.2011 14:40
0 Komentarzy

Zarząd Infrastruktury Komunalnej i Transportu w Krakowie otrzymał oficjalne potwierdzenie przyznania grantu na realizację projektu;„Rozwój systemu zarządzania transportem publicznym w Krakowie”w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Dofinansowanie unijne wyniesie 32 mln zł, pieniądze przyjdą z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego. W ramach projektu rozszerzony zostanie system Zarządzania Transportem Publicznym. Na przystankach tramwajowych w całym mieście pojawi się 200 tablic informacji pasażerskiej (już teraz działa ich 46 w korytarzu Krakowskiego Szybkiego Tramwaju i w ścisłym centrum), których zadaniem będzie informowanie podróżnych o czasie pozostałym do przyjazdu następnej linii tramwajowej oraz o ewentualnych utrudnieniach na mieście. Elektroniczne tablice informacyjne pojawią się nie tylko przy przystankach, ale także w miejscach o dużym natężeniu ruchu pieszych. Dzięki nim krakowianie będą mogli być na bieżąco informowani o aktualnej sytuacji komunikacyjnej w mieście. Rozszerzony zostanie także System Obszarowego Sterowania Ruchem o korytarz tramwajowy prowadzący od centrum do Bronowic. Tym samym Kraków zyska trzecią linię szybkiego tramwaju. Pierwsza od ponad dwóch lat łączy Kurdwanów z Krowodrzą Górką, druga połączy rondo Grzegórzeckie z Małym Płaszowem (w tym przypadku wciąż trwają prace nad wdrożeniem systemu).
Bardzo ważne z punktu widzenia zrównoważonego rozwoju Krakowa będzie zaostrzenie kontroli wjazdu do strefy B. W ramach projektu na wjazdach do strefy uspokojonego ruchu pojawią się kamery, które będą fotografować tablice rejestracyjne pojazdów (jedno z takich urządzeń z powodzeniem działa przy placu Wszystkich Świętych). Ci kierowcy, którzy nie powinni się tam znaleźć karani będą mandatami. ZIKiT na takiej samej zasadzie wprowadzi także stały monitoring buspasów, dzięki czemu przejazd autobusem przez centrum Krakowa w godzinach szczytu powinien ulec znacznej poprawie. Wszystkie te działania mają przyczynić się do stworzenia lepszych warunków dla ruchu pieszych, rowerzystów, komunikacji zbiorowej i ochrony zabytkowego centrum Krakowa przed konsekwencjami nadmiernej ilości zanieczyszczeń powietrza, hałasu i degradacji przestrzeni publicznej.

Komentarze