Tylko jedna oferta w przetargu PKP na 28 biletomatów uniwersalnych dla dworców kolejowych
14 maja 2025 roku Polskie Koleje Państwowe S.A. podpisały umowę na dostawę, montaż i serwis 28 nowoczesnych biletomatów w ramach pilotażowego programu „Biletomat Uniwersalny Zarządcy Dworców Kolejowych”.
Dostawcą została MERA-SERWIS SGL sp. z o.o. S.K.A. z Grodziska Mazowieckiego, a wartość kontraktu to ponad półtora miliona złotych. O tym zamówieniu pisaliśmy już wcześniej TransInfo.pl
Rozkład jazdy:
- Jakie były główne funkcje i cechy nowych biletomatów, które PKP zamówiły w ramach programu pilotażowego?
- Która firma dostarczy 28 biletomatów dla Polskich Kolei Państwowych, a jaka była wartość jednostkowa jednego urządzenia netto?
- Jakie kryteria oceny ofert zastosowano przy wyborze wykonawcy w przetargu na biletomaty?
Nowe biletomaty na dworcach PKP
Kolejowe zamówienie dotyczy ogólnopolskiego projektu pilotażowego, którego celem jest standaryzacja i modernizacja sposobu sprzedaży biletów na dworcach zarządzanych przez PKP. Przedmiotem podpisanej umowy jest dostawa, montaż, instalacja oraz uruchomienie 28 sztuk jednakowych, fabrycznie nowych biletomatów wolnostojących. Urządzenia mają zostać rozmieszczone na wybranych dworcach w różnych częściach kraju.
Dodatkowo wykonawca będzie odpowiedzialny za świadczenie usług serwisowych – zarówno bieżących, jak i w ramach umowy utrzymaniowej. Projekt stanowi pierwszy etap szerszej strategii unowocześniania infrastruktury obsługi pasażera. W ramach zamówienia biletomaty mają działać niezależnie od operatorów biletowych i umożliwiać m.in. płatność bezgotówkową, obsługę dotykową oraz zakup biletów kolejowych różnych przewoźników.
W postępowaniu została złożona została jedna oferta, złożona przez MERA-SERWIS SGL sp. z o.o. S.K.A., o łącznej wartości 1.556.577,45 PLN brutto, co odpowiada 1.265.516 PLN netto, co daje cenę jednostkową netto za jeden biletomat na poziomie 45.197 PLN.
Z kolei kwota przewidziana na realizację zamówienia wynosiła 1.556.577,45 PLN brutto, co oznacza, że wartość oferty dokładnie wpasowała się w budżet zamawiającego. Dodatkowo Mera otrzymała równo 100 punktów od PKP PLK na podstawie kryteriów, wśród których najważniejszym była cena. Ocena ofert przebiegała wg następujących zasad:
✅ Cena brutto – 75%
✅ Czas zasilania z UPS – 5%
✅ Parametry ekranu dotykowego – 10%
✅ Czas reakcji na awarię – 5%
✅ Czas naprawy awarii – 2,5%
✅ Czas naprawy awarii krytycznej – 2,5%
Trochę techniki
Wszystkie biletomaty mają być urządzeniami wolnostojącymi, odpornymi na warunki atmosferyczne, zintegrowanymi z centralnym systemem nadzoru i raportowania. PKP wymagało, aby każde z urządzeń wyposażone było w ekran dotykowy, czytnik kart, drukarkę biletową oraz własne zasilanie awaryjne. Szczególną wagę przyłożono do stabilności pracy urządzeń przy utracie zasilania podstawowego oraz krótkiego czasu reakcji serwisowej.
Zgodnie z umową podpisaną 14 maja 2025 roku, planowana dostawa i uruchomienie wszystkich biletomatów ma nastąpić do końca 2025 roku. Szczegółowe informacje o zamówieniu na stronie SWZ: https://pkp.eb2b.com.pl/auction-result-publication.html Numer ewidencyjny: AU-018189
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze