Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Transport publiczny w Radomiu zyska nowe pętle i punkty socjalne. Przetarg MZDiK

infotrans
07.11.2025 12:01
0 Komentarzy

Miejski Zarząd Dróg i Komunikacji w Radomiu ogłosił przetarg na kompleksową przebudowę pętli autobusowych oraz budowę parkingów typu Bike & Ride.

Wszystko to w w ramach zadania „Rozwój infrastruktury mobilności miejskiej na terenie Obszaru Funkcjonalnego Radomia – etap I i II”. Postępowanie zostało opublikowane 5 listopada 2025 r. przez Miejski Zarząd Dróg i Komunikacji w Radomiu. O równoległych inwestycjach w ITS i elektryki – pisaliśmy już wcześniej w TransInfo.pl

Rozkład jazdy:

  1. Jakie inwestycje obejmuje nowy przetarg MZDiK w Radomiu dotyczący rozwoju infrastruktury mobilności miejskiej?
  2. Jakie wymagania i doświadczenie muszą spełnić wykonawcy ubiegający się o realizację tego zamówienia?
  3. Jakie znaczenie ma ten projekt w kontekście szerszego programu modernizacji transportu publicznego w Radomiu?
Radom inwestuje w transport publiczny. Ponad 230 mln zł na mobilność miejską / fot. MZDiK Radom
Radom inwestuje w transport publiczny. Ponad 230 mln zł na mobilność miejską / fot. MZDiK Radom

Radomskie zamówienie

Przetarg ogłoszono 5 listopada 2025 roku. Zakres radomskiego zamówienia obejmuje dwie części i dotyczy modernizacji pętli autobusowych oraz budowy infrastruktury rowerowej i socjalnej.

  • W Części I inwestycje będą realizowane przy ulicach Szymanowskiego i Planowej. Powstaną nowe pętle autobusowe, wiaty przystankowe, kanalizacja deszczowa, nowe nawierzchnie asfaltowe i z kostki, oświetlenie, a także dwa punkty socjalne w technologii kontenerowej o wymiarach 6×3 m. Dodatkowo, przy ul. Szymanowskiego zaprojektowano parking B&R z wiatą rowerową, oświetleniem i zielenią. Całość będzie też oznakowana i gotowa do użytkowania przez pasażerów transportu publicznego.
  • W Części II analogiczne prace zostaną wykonane przy ul. Wośnickiej – nowa pętla autobusowa i socjalny punkt zaplecza technicznego.

Wykonawcy zainteresowani przetargiem muszą wykazać się co najmniej dwoma zakończonymi robotami polegającymi na przebudowie ulic o przekroju ulicznym lub półulicznym o długości minimum 100 m, z kanalizacją deszczową lub sanitarną i oświetleniem. Ponadto wymagane jest skierowanie do realizacji zadania zespołu specjalistów z uprawnieniami budowlanymi w trzech branżach: drogowej, kanalizacyjnej i elektrycznej.

Zamówienie jest współfinansowane z środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego (EFRR) na lata 2021–2027, w ramach programu Fundusze Europejskie dla Polski Wschodniej. Czas realizacji to 10 miesięcy od podpisania umowy, z wyłączeniem okresu zimowego (15 grudnia – 15 marca).

Na oferty zamawiający czeka do 5 grudnia 2025 roku, godz. 9:00, a następnie komisja przetargowa oceni złożone propozycje według kryteriów:

Cena – 70%
Kwalifikacje i doświadczenie kierownika budowy – 20%
Okres gwarancji – 10%

Szczegółowe informacje o zamówieniu na stronie SWZ: kliknij tutaj

Radom inwestuje w transport publiczny. Ponad 230 mln zł na mobilność miejską / fot. MZDiK Radom
Radom inwestuje w transport publiczny. Ponad 230 mln zł na mobilność miejską / fot. MZDiK Radom

Zakupowe tło

Radom aktualnie realizuje największy od lat program modernizacji systemu transportowego. W grudniu 2024 roku miasto podpisało umowę o wartości ok. 237 mln zł (z czego ponad 192 mln zł pochodzi z Funduszy Europejskich dla Polski Wschodniej) na realizację projektu „Rozwój infrastruktury mobilności miejskiej na terenie Obszaru Funkcjonalnego Radomia”.

Zakres prac obejmuje m.in.: modernizację przystanków (z systemem dynamicznej informacji pasażerskiej i zielonymi wiatami), przebudowę pętli autobusowych, budowę węzłów przesiadkowych, zakup autobusów elektrycznych z ładowarkami, budowę ścieżek rowerowych oraz wdrożenie systemu ITS (priorytety dla komunikacji miejskiej na 39 skrzyżowaniach).

Trwają też przetargi na 10 elektrobusów 12-metrowych z opcją rozszerzenia zamówienia. Program zakłada nie tylko modernizację taboru i infrastruktury, ale także transformację organizacyjną, dostosowanie zajezdni i cyfryzację zarządzania ruchem. To kompleksowe podejście, ale też poważne wyzwanie – zarówno logistyczne, jak i inwestycyjne – które będzie rozciągać się na kolejne lata.

Komentarze