Tarnów ponawia ofertę komunikacyjną dla Gminy Tarnów. Aktualna od zaraz
Cały czas trwają komunikacyjne przepychanki pomiędzy Miastem Tarnów, a Gmina Tarnów, która kilka lat temu zrezygnowała z oferty MPK Tarnów.
Po wyborach 7 kwietnia, w radiowym wywiadzie wójt gminy Tarnów, Grzegorz Kozioł, stwierdził, iż liczy na to, że z nowym prezydentem Tarnowa zawrze umowę na obsługę komunikacyjną gminy przez tarnowskie MPK. Jak twierdzi miasto – autobusy MPK mogą jeździć do gminy od zaraz, o ile ta zapłaci za to taką samą stawkę, jaką MPK płaci miasto.
Jak Pawlak z Kargulem
Od września ubiegłego roku transport publiczny w podtarnowskich gminach realizują Koleje Małopolskie. Do końca 2020 roku do gmin: Pleśna, Lisia Góra i Tarnów jeździły autobusy MPK. Gdy z powodu rosnących kosztów miasto zaproponowało gminom nowe stawki nie zostały one zaakceptowane i komunikację publiczną władze gminne realizowały we własnym zakresie, zawierając umowy z prywatnymi firmami, a ostatnio z Kolejami Małopolskimi.
Ostatnio wójt gminy Tarnów, Grzegorz Kozioł, stwierdził, iż liczy na to, że z nowym prezydentem Tarnowa zawrze umowę na obsługę komunikacyjną gminy przez tarnowskie MPK.
Tymczasem „stary” i „nowy” prezydent miasta – Roman Ciepiela podkreśla, iż autobusy MPK mogą jeździć do gminy Tarnów od zaraz, ponieważ od blisko dwóch lat na biurku wójta leży propozycja porozumienia, w której gmina otrzymała takie same warunki finansowe, jakie w umowie z MPK ma Tarnów, z takimi samymi stawkami za tzw. wozokilometry, wykonywane przez autobusy MPK na terenie gminy, do granic administracyjnych miasta.
– To prosta i uczciwa oferta, oparta na takich samych zasadach jak umowa Tarnowa z MPK, z takimi samymi cenami. Inaczej, czyli taniej, być nie może, wówczas bowiem to tarnowianie ze swoich podatków dotowaliby gminny transport. Jeżeli chcemy stworzyć spójny system aglomeracyjnej komunikacji to powinno dojść do takiego porozumienia. Skorzystaliby na tym zarówno tarnowianie, jak i mieszkańcy gminy – mówi Roman Ciepiela.
Historia rozliczeń
Gdy w końcu 2020 roku podtarnowskie gminy nie zgodziły się na nowe stawki za obsługę komunikacji publicznej przez tarnowskie MPK, bilans za 2019 rok linii autobusowych obsługujących trzy podtarnowskie gminy wyglądał następująco:
- dochody z biletów na tych liniach wyniosły 3 mln 160 tys. 89 zł,
- gminy dopłaciły 4 mln 14 tys. 326 zł,
- zaś pełne koszty obsługi tych linii wyniosły według wyliczeń MPK 13 mln 658 tys. 649 zł.
Z ostatecznego rozliczenia wynika, że w 2019 roku budżet Tarnowa dołożył do utrzymania podmiejskich linii w trzech gminach dokładnie 6 mln 484 tys. 234 zł i 93 grosze.
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze