Szczecin skutecznie walczy z gapowiczami. Coraz lepsze wyniki kontroli biletów
Skuteczniejsze kontrole biletowe w Szczecinie przynoszą wymierne efekty – zarówno dla miejskiego budżetu, jak i przyszłości transportu publicznego.
Jak pokazują najnowsze dane, w pierwszych czterech miesiącach 2025 roku dochody z biletów i opłat za brak biletu wyniosły 25,5 mln zł, co oznacza wzrost o niemal 2 mln zł względem analogicznego okresu 2024 roku (23,6 mln zł).
Rozkład jazdy:
- Jakie były efekty finansowe i statystyczne skuteczniejszych kontroli biletowych w Szczecinie w pierwszych czterech miesiącach 2025 roku?
- Jakie nowe narzędzia pracy otrzymali szczecińscy kontrolerzy i jaki jest ich wpływ na jakość kontroli?
- W jaki sposób Szczecin planuje wykorzystać zwiększone wpływy z biletów i jakie inwestycje w tabor są przewidziane w 2025 roku?
Skuteczna kontrola
Za tym sukcesem stoi wyraźna poprawa efektywności działań kontrolnych. Jak podkreśla wiceprezydent Łukasz Kadłubowski, odpowiedzialny za transport publiczny w Szczecinie:
– Komunikacja publiczna to nasz wspólny priorytet – działamy dla lepszego transportu! Skuteczniejsze kontrole w transporcie publicznym to realne korzyści dla miasta!
Statystyki mówią same za siebie:
- Liczba ujawnionych spraw (wystawionych kar) w okresie styczeń–kwiecień 2025 r. wyniosła 11 659, wobec 9 772 rok wcześniej – to wzrost o ponad 19%.
- Liczba opłat na miejscu w pojazdach zwiększyła się z 482 do 1 936 – to wzrost o ponad 300%!
Nowe narzędzia
Szczecińscy kontrolerzy zyskali nie tylko większą motywację, ale też lepsze narzędzia pracy:
- wideorejestratory, które zwiększają przejrzystość działań i bezpieczeństwo,
- terminale płatnicze, które umożliwiają szybką i wygodną opłatę na miejscu.
To wszystko przekłada się nie tylko na wzrost dochodów, ale również na większe poczucie sprawiedliwości i transparentności wśród pasażerów.
– Dziękuję wszystkim kontrolerom za ich pracę i mieszkańcom za uczciwość – razem budujemy lepszy transport publiczny! – dodał Kadłubowski.
Co dalej?
Wzrost dochodów z biletów i kar nie pozostanie bez wpływu na rozwój systemu. Miasto podkreśla, że środki pokrywają ok. 35% kosztów bieżącego funkcjonowania komunikacji miejskiej – bez uwzględnienia wydatków inwestycyjnych.
Tych jednak również nie brakuje. Tylko w ciągu ostatniego roku Szczecin podpisał umowy na prawie 250 mln zł na zakup nowoczesnego taboru autobusowego i tramwajowego. Co więcej:
- w 2025 roku ogłoszony zostanie przetarg na 33 nowe autobusy,
- złożono także wniosek o dofinansowanie zakupu 50 autobusów wodorowych.
– Mamy ambitny plan wymiany połowy naszego taboru autobusowego w tej kadencji – zaznaczają przedstawiciele miasta.
Naszym zdaniem: Szczecin udowadnia, że skuteczna kontrola to nie tylko dyscyplina, ale i inwestycja w przyszłość. Zwiększone wpływy z biletów i poprawa ściągalności opłat pozwalają lepiej planować rozwój sieci, podnosić standardy usług i realizować ambitne cele ekologiczne. Wszystko to przy aktywnym udziale mieszkańców, którzy coraz chętniej wybierają uczciwe i nowoczesne rozwiązania.
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze