Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Szczecin przywraca 12-minutowy takt tramwajów. Plus nowa linia autobusowa 74

infotrans
18.09.2025 16:07
0 Komentarzy

Od października w szczecińskiej komunikacji miejskiej wejdą w życie szerokie zmiany w rozkładach jazdy.

Najważniejsze z nich to powrót do 12-minutowego taktu tramwajów w godzinach szczytu, co oznacza lepszą dostępność i bardziej przewidywalną ofertę w godzinach największego zapotrzebowania. To efekt stabilizacji sytuacji kadrowej u operatora. Z kolei autobusy 86 i 74 to nie tylko częstsze kursy, ale też pełną obsługę pętli „Zakłady Piekarnicze” i nową linię obejmującą nowo wybudowany odcinek ul. Sosabowskiego, dotąd pozbawiony transportu publicznego. O wczesniej zmianach pisaliśmy już wcześniej w TransInfo.

Rozkład jazdy:

  1. Jak zmieni się częstotliwość kursowania szczecińskich tramwajów w godzinach szczytu od października 2025 roku?
  2. Jakie nowe przystanki obsłuży linia autobusowa 86 po wprowadzeniu zmian?
  3. Jaka trasa i częstotliwość zostały zaplanowane dla nowej linii autobusowej 74?
Od października w szczecińskiej komunikacji miejskiej wejdą w życie szerokie zmiany w rozkładach jazdy.
Od października w szczecińskiej komunikacji miejskiej wejdą w życie szerokie zmiany w rozkładach jazdy.

Tramwaje znowu co 12 minut

Od poniedziałku do piątku, w dni nauki szkolnej, w godzinach 6:00–8:00 i 13:00–17:00, wszystkie linie tramwajowe (poza linią nr 4) będą kursować co 12 minut. To powrót do standardu, który obowiązywał do października 2022 r., kiedy z powodu braków kadrowych w spółce Tramwaje Szczecińskie trzeba było rozrzedzić częstotliwości.

Poprawa sytuacji kadrowej pozwoliła wrócić do gęstszego rozkładu. Jednocześnie na wybranych odcinkach skorygowano czasy przejazdu, tak aby lepiej odzwierciedlały rzeczywiste warunki ruchu. Stały status zyskają też przystanki „Kolumba”, „Zapadła” i „Tama Pomorzańska”, które dotąd miały charakter warunkowy.

Nowa linia autobusowa 74

Z myślą o poprawie obsługi komunikacyjnej i odciążeniu linii 86 powstała linia autobusowa 74, kursująca na trasie Plac Rodła – Osiedle Zawadzkiego.

Na odcinku Plac Rodła – Derdowskiego/Osiedle Kaliny autobus pojedzie trasą linii 86, a dalej przez ul. Witkiewicza, Taczaka, Sosabowskiego i Szafera do pętli Osiedle Zawadzkiego. Obsłuży m.in. przystanki:

  • „Kutrzeby” (nr 37011 i 37012),
  • „Taczaka” (na żądanie, w stronę Os. Zawadzkiego),
  • „Łukasińskiego” (wspólne z linią 60),
  • „Żniwna” (na żądanie, w ul. Sosabowskiego),
  • „Krzekowo”, „Modra”, „Osiedle Zawadzkiego”.

Wybrane kursy będą wykonywać podjazd do przystanku „Zakłady Piekarnicze”.

Częstotliwość identyczna jak w przypadku linii 86 – zatem na wspólnym odcinku w godzinach szczytu (dni nauki szkolnej) kursy będą wykonywane co 7,5 minuty, czyli dwa dodatkowe kursy na godzinę względem dotychczasowej obsługi.

Linia 86 w nowej odsłonie

Wprowadzono też ważne zmiany w funkcjonowaniu linii 86:

  • wszystkie kursy realizowane będą na trasie Plac Rodła – Zakłady Piekarnicze (wcześniej część kończyła bieg na Osiedlu Kaliny),
  • przystanek początkowy i końcowy „Plac Rodła” przeniesiono na ul. Piłsudskiego, obok Urzędu Marszałkowskiego (nr 11541),
  • w kierunku Placu Rodła autobusy pojadą przez ul. Łukasińskiego, Grota-Roweckiego i Witkiewicza, z pominięciem przystanku „Kutrzeby”, ale z obsługą nowych przystanków: „Kleeberga”, „Walentynowicz” i „Roweckiego”.

Częstotliwość kursów:

  • dni nauki szkolnej: szczyt co 15 min, poza szczytem co 30 min, wieczorem co 40 min,
  • dni wolne od nauki: szczyt co 20 min, poza szczytem co 30 min, wieczorem co 40 min,
  • soboty i święta: co 40 min.

Komentarze