Szczecin ma 27 kontrolerów biletów. Miasto wyposaży ich w kamery nasobne
Władze Szczecina planują wprowadzenie kamer nasobnych dla kontrolerów biletów w miejskim transepcie publicznym
Decyzję ogłosił zastępca prezydenta miasta, Łukasz Kadłubowski, podkreślając, że kamery mają rejestrować czynności kontrolne w celu poprawy bezpieczeństwa oraz transparentności pracy kontrolerów. Rozwiązanie to wejdzie w życie po zakończeniu procedur formalnych i prawnych.
Rozkład jazdy:
- Dlaczego władze Szczecina zdecydowały się na wprowadzenie kamer nasobnych dla kontrolerów biletów?
- Ilu kontrolerów biletów obecnie pracuje w Szczecinie i jakie trudności napotyka proces rekrutacji nowych pracowników?
- Jakie korzyści ma przynieść rejestrowanie kontroli biletów przy użyciu kamer nasobnych?
27 kontrolerów biletów
W Szczecinie obecnie pracuje 27 kontrolerów biletów, z czego w 2024 roku zatrudniono dziewięć nowych osób, jednak pięcioro z nich już zakończyło współpracę. Zarząd Dróg i Transportu Miejskiego prowadzi stałe rekrutacje, aby zwiększyć liczbę kontrolerów, jednak proces ten napotyka trudności.
Statystyki kontroli w 2024 roku:
- Liczba kontroli: Do 9 grudnia przeprowadzono 108 855 kontroli, podczas których wykryto 27 439 przypadków jazdy bez biletu.
- Ściągalność opłat dodatkowych: Tylko około 50% pasażerów uiściło opłatę dodatkową w terminie, co skłania miasto do intensyfikacji działań windykacyjnych.
W porównaniu do 2023 roku, liczba przeprowadzonych kontroli oraz wykrytych przypadków jazdy bez biletu wzrosła, co jest efektem zwiększenia liczby kontrolerów i intensyfikacji działań kontrolnych:
Rok | Kontrole (do III kw.) | Nałożone opłaty dodatkowe |
---|---|---|
2023 | 69 313 | 18 518 |
2024 | 87 502 | 21 602 |
Od służb mundurowych
Kamery nasobne mają nie tylko poprawić efektywność kontroli, ale także ograniczyć konflikty między kontrolerami a pasażerami. Urządzenia będą rejestrować wszystkie czynności związane z kontrolą, co zapewni transparentność i pomoże w rozstrzyganiu ewentualnych sporów.
Podobne rozwiązanie jest już z powodzeniem stosowane przez policję, a potrzeba ich wprowadzenia dla kontrolerów biletów zintensyfikowała się po incydencie z lipca 2024 roku, kiedy na linii autobusowej 811 doszło do przepychanek z pasażerem bez biletu. Rejestrowanie przebiegu kontroli ma chronić zarówno kontrolerów, jak i pasażerów, zwiększając poczucie bezpieczeństwa w środkach komunikacji miejskiej.
Władze miasta zapowiedziały również dalsze działania na rzecz poprawy efektywności kontroli, w tym:
- Regularne szkolenia dla kontrolerów biletów.
- Zwiększenie liczby pracowników poprzez aktywną rekrutację.
- Windykację należności od pasażerów, którzy nie opłacili mandatów w terminie.
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze