Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Świnoujście: seminarium o komunikacji miejskiej

infotrans
13.04.2015 19:11
0 Komentarzy

 W 2013 roku komunikacja miejskazostała poddana optymalizacji, przeprowadzonej przez firmę Trako. Głównebolączki dotychczasowej siatki połączeń obejmowały zbyt małą liczbę kursów nakierunkach głównych potoków pasażerskich oraz niski stopień wykorzystaniaautobusów. Istotą programu było wprowadzenie linii okrężnych A i B w miejscedotychczasowych linii 3, 4 i 6. Czas, który minął od wdrożenia programuoptymalizacji, pozwala na wyciągnięcie pierwszych wniosków. Pozytywne efekty optymalizacjito zwiększenie ilości kursów na kierunkach głównych potoków pasażerskich,zwiększenie frekwencji, oszczędność kosztów (według wyliczeń KomunikacjiAutobusowej to aż 350 tys. zł mniej przy większej liczbie kursów na dominującychkierunkach podróży!) oraz zahamowanie spadku ilości pasażerów. Optymalizacjaprzyniosła też pewne koszty, wśród których wymieniono wydłużenie czasuprzejazdu na niektórych odcinkach linii A i B oraz likwidację przebiegu liniiprzez odcinek ulicy 11-go Listopada.

Plany Komunikacji Autobusowejobejmują zakup niskoemisyjnych autobusów miejskich z niekonwencjonalnymi systemaminapędowymi np. hybrydowych, wprowadzenie możliwości zakupu elektronicznychbiletów za pomocą internetowych kanałów informatycznych i aplikacjimultimedialnych, wprowadzenie Elektronicznej Karty Mieszkańca, wprowadzenieaplikacji multimedialnej umożliwiającej dostęp do Elektronicznego RozkładuJazdy ze strony internetowej naszej Spółki, wprowadzenie ZintegrowanegoDynamicznego Systemu Informacji Pasażerskiej, rozszerzenie zasięgu liniimiejskich w rejonach miasta silnie rozbudowujących się infrastrukturalnie(Dzielnica Nadmorska, Centrum Usług ?Mulnik?), budowę na terenie zajezdnistacji paliw (dystrybutorów na ON i płyn ADBLUE), rozbudowę wprowadzonego podkoniec ubiegłego roku programu komputerowego wspomagającego Zarządzanie Spółką.W zakresie wyposażenia zaplecza technicznego plany uwzględniają zakupnowoczesnych urządzeń elektronicznych (diagnoskopów) wspomagających mechanikóww naprawie i obsłudze coraz bardziej skomplikowanych i zaawansowanychtechnologicznie zespołów i podzespołów współczesnych autobusów miejskich, nabóri stałe podnoszenie kwalifikacji zespołu mechaników poprzez cykliczneuczestnictwa w specjalistycznych kursach i szkoleniach branżowych, rozszerzenieistniejącej oferty usług serwisowych o usługi oponiarskie i rozbudowę ofertyusługowej Auto-Myjni na klientów zewnętrznych w celu poprawy wykorzystaniapotencjału zaplecza technicznego naszej Spółki.

Pełna treść prezentacji TUTAJ, założenia do politykitransportowej TUTAJ.

Komentarze