Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Świnoujście: seminarium o komunikacji miejskiej

infotrans
13.04.2015 21:00
0 Komentarzy
10 kwietnia w urzędzie miasta w Świnoujściu odbyło się seminarium dla radnych dotyczące omówienia i oceny funkcjonowania komunikacji miejskiej po zmianach wprowadzonych w roku 2013 oraz założeń do strategii i planów w zakresie transportu i systemu parkingowego w mieście. Oprócz analizy obecnej sytuacji, dyrekcja spółki Komunikacja Autobusowa przedstawiła również plany na najbliższe lata, w tym inwestycyjne, które mają na celu usprawnienie komunikacji i łatwiejszy dostęp do niej.
W 2013 roku komunikacja miejska została poddana optymalizacji, przeprowadzonej przez firmę Trako. Główne bolączki dotychczasowej siatki połączeń obejmowały zbyt małą liczbę kursów na kierunkach głównych potoków pasażerskich oraz niski stopień wykorzystania autobusów. Istotą programu było wprowadzenie linii okrężnych A i B w miejsce dotychczasowych linii 3, 4 i 6. Czas, który minął od wdrożenia programu optymalizacji, pozwala na wyciągnięcie pierwszych wniosków. Pozytywne efekty optymalizacji to zwiększenie ilości kursów na kierunkach głównych potoków pasażerskich, zwiększenie frekwencji, oszczędność kosztów (według wyliczeń Komunikacji Autobusowej to aż 350 tys. zł mniej przy większej liczbie kursów na dominujących kierunkach podróży!) oraz zahamowanie spadku ilości pasażerów. Optymalizacja przyniosła też pewne koszty, wśród których wymieniono wydłużenie czasu przejazdu na niektórych odcinkach linii A i B oraz likwidację przebiegu linii przez odcinek ulicy 11-go Listopada.
Plany Komunikacji Autobusowej obejmują zakup niskoemisyjnych autobusów miejskich z niekonwencjonalnymi systemami napędowymi np. hybrydowych, wprowadzenie możliwości zakupu elektronicznych biletów za pomocą internetowych kanałów informatycznych i aplikacji multimedialnych, wprowadzenie Elektronicznej Karty Mieszkańca, wprowadzenie aplikacji multimedialnej umożliwiającej dostęp do Elektronicznego Rozkładu Jazdy ze strony internetowej naszej Spółki, wprowadzenie Zintegrowanego Dynamicznego Systemu Informacji Pasażerskiej, rozszerzenie zasięgu linii miejskich w rejonach miasta silnie rozbudowujących się infrastrukturalnie (Dzielnica Nadmorska, Centrum Usług „Mulnik”), budowę na terenie zajezdni stacji paliw (dystrybutorów na ON i płyn ADBLUE), rozbudowę wprowadzonego pod koniec ubiegłego roku programu komputerowego wspomagającego Zarządzanie Spółką. W zakresie wyposażenia zaplecza technicznego plany uwzględniają zakup nowoczesnych urządzeń elektronicznych (diagnoskopów) wspomagających mechaników w naprawie i obsłudze coraz bardziej skomplikowanych i zaawansowanych technologicznie zespołów i podzespołów współczesnych autobusów miejskich, nabór i stałe podnoszenie kwalifikacji zespołu mechaników poprzez cykliczne uczestnictwa w specjalistycznych kursach i szkoleniach branżowych, rozszerzenie istniejącej oferty usług serwisowych o usługi oponiarskie i rozbudowę oferty usługowej Auto-Myjni na klientów zewnętrznych w celu poprawy wykorzystania potencjału zaplecza technicznego naszej Spółki.
Pełna treść prezentacji TUTAJ, założenia do polityki transportowej TUTAJ.

Komentarze