Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Suwałki inwestują w nowy system biletowy. Umowa z Mennicą Polska

infotrans
14.07.2025 12:02
0 Komentarzy

2 lipca 2025 r. Suwałki podpisały umowę na dostawę i wdrożenie systemu sprzedaży i kontroli biletów w miejskiej komunikacji publicznej.

W ramach przetargu wybrano ofertę złożoną przez Mennicę Polską S.A. O tym zamówieniu pisaliśmy już wcześniej w TransInfo.

Rozkład jazdy:

  1. Która firma wygrała przetarg na wdrożenie systemu biletowego w Suwałkach?
  2. Jak długo potrwa gwarancja nowego systemu sprzedaży biletów w Suwałkach?
  3. Do kiedy ma zostać uruchomiony nowy system biletowy w Suwałkach?

Suwalska Karta Komunikacyjna

Zamówienie dotyczyło modernizacji systemu dystrybucji biletów w suwalskiej komunikacji miejskiej – obejmującej autobusy z napędem diesel, CNG oraz elektrycznym. Projekt zakłada kompleksowe wdrożenie nowoczesnej infrastruktury biletowej, w tym centralnego systemu informatycznego, Internetowego Portalu Pasażera, Punktu Obsługi Pasażera, kasowników trzyfunkcyjnych, systemu kontroli biletów oraz integrację z istniejącą Suwalską Kartą Komunikacyjną (SKK).

Dodatkowo system miał zawierać opcjonalny e-magazyn biletów, który był premiowany w kryteriach oceny ofert. Wymagania techniczne uwzględniały również otwartość systemu na przyszłą integrację z innymi platformami, a także bardzo długi – 96-miesięczny okres gwarancji. Zamawiający oczekiwał przeprowadzenia szkoleń dla operatorów, pełnej dokumentacji wdrożeniowej oraz oznaczenia pojazdów zgodnie z wytycznymi Funduszy Europejskich.

Pięć ofert

W postępowaniu złożono pięć ofert, z czego najkorzystniejszą złożyła Mennica Polska S.A., proponując realizację zamówienia za 1.323.781,23 PLN brutto, czyli 1.076.250 PLN netto. Z kolei kwota przewidziana na realizację zamówienia wynosiła 2.460.000 PLN brutto, co oznacza, że finalna oferta była niższa od budżetu o ponad 1 mln PLN.

Przy szacunkowej liczbie 40 kasowników, daje to cenę jednostkową netto za jeden komplet urządzenia z systemem na poziomie około 26.900 PLN netto.

Kolejne oferty to:

  • R&G PLUS Sp. z o.o. – 1.535.760,78 PLN brutto
  • MERA-SERWIS SGL – 1.601.932,32 PLN brutto
  • MPTechnology Sp. z o.o. – 2.164.800 PLN brutto
  • Pixel Sp. z o.o. – 2.335.155 PLN brutto

Wszystkie zmieściły się w założonym budżecie.

Decyzja o wyborze oferty została oparta na następujących kryteriach:
✅ Cena – 60%
✅ Okres gwarancji – 30%
✅ Wyposażenie systemu w e-magazyn – 10%

Oferta Mennicy Polskiej zdobyła maksymalne 100 punktów i została uznana za najkorzystniejszą zarówno pod względem kosztów, jak i funkcjonalności. Zgodnie z zapisami umowy, system ma być dostarczony i uruchomiony w ciągu 5 miesięcy od dnia podpisania, czyli do listopada 2025 r. Nowe rozwiązanie ma znacząco poprawić komfort obsługi pasażerów oraz podnieść efektywność zarządzania taryfami w suwalskim transporcie publicznym. Szczegółowe informacje o zamówieniu na:

Komentarze