Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Siedem ofert na przebudowę centrum przesiadkowego w Płocku. Cenowy rozstrzał

infotrans
06.10.2025 10:24
0 Komentarzy

12 września 2025 roku w Płocku otwarto oferty w postępowaniu przetargowym na przebudowę pętli autobusowej na Podolszycach Południe.

Inwestycja ma być realizowana w trybie „zaprojektuj i wybuduj”, w ramach szeroko zakrojonego projektu modernizacji infrastruktury transportu publicznego w mieście. O tym zamówieniu pisaliśmy już wcześniej w TransInfo.

Rozkład jazdy:

  1. Ile ofert wpłynęło w przetargu na przebudowę pętli autobusowej na Podolszycach Południe?
  2. Która firma złożyła najtańszą ofertę i na jaką kwotę?
  3. Jakie są dwa główne kryteria oceny ofert w tym postępowaniu?
Siedem ofert na przebudowę centrum  przesiadkowego w Płocku
Siedem ofert na przebudowę centrum przesiadkowego w Płocku

Modernizację węzła przesiadkowego

Zamawiający, Miejski Zarząd Dróg w Płocku, oczekuje wykonania zadania w trybie „zaprojektuj i wybuduj” z maksymalnym czasem realizacji wynoszącym 24 miesiące. Inwestycja obejmuje przebudowę pętli autobusowej na Podolszycach Południe wraz z układem drogowym wzdłuż Alei Jana Pawła II i ul. Nowickiego.

W ramach robót mają powstać m.in. dwa stanowiska postojowe dla autobusów przegubowych, dziewięć dla standardowych pojazdów, 46 miejsc parkingowych dla aut osobowych, nowe chodniki, ścieżki rowerowe oraz kanalizacja deszczowa.

Przewidziano również budowę ronda oraz wdrożenie rozwiązań poprawiających bezpieczeństwo i dostępność dla osób z niepełnosprawnościami. Pętla zostanie wyposażona w system informacji pasażerskiej i nowoczesne wiaty przystankowe.

Projekt finansowany jest z budżetu miasta oraz środków unijnych – z programu Fundusze Europejskie dla Mazowsza 2021–2027. Modernizacja pętli to jedno z trzech zadań objętych projektem poprawy dostępności i jakości transportu publicznego w Płocku. Całkowita wartość projektu to ponad 29 mln PLN, z czego blisko 20 mln pochodzi z dofinansowania.

Siedem ofert na przebudowę centrum  przesiadkowego w Płocku
Siedem ofert na przebudowę centrum przesiadkowego w Płocku

Analiza ofert i budżetu

W przetargu wpłynęło siedem ofert. Najniższą cenę zaproponowało Przedsiębiorstwo Budowlano-Produkcyjne TRAKT Bobrzak, Tecław Sp.j. z Kutna – 5.189.370 PLN brutto / 4.217.382 PLN netto.

Najdroższa oferta należy do Firma Remontowo-Budowlana LIPOWSKI Sp.J. z Płocka – 15.805.500 PLN brutto / 12.849.186 PLN netto.

Z kolei kwota przewidziana na realizację zamówienia wynosi 18.248.280 PLN brutto / 14.833.561 PLN netto.

Pozostałe oferty przedstawiają się następująco:

  • HYDROPOL Sp. z o.o.7.200.000 PLN brutto / 5.853.659 PLN netto
  • PRD-B S.A. z Gostynina8.715.103,50 PLN brutto / 7.085.455 PLN netto
  • STRABAG Sp. z o.o.9.657.697,10 PLN brutto / 7.851.789 PLN netto
  • Balcerzak Budownictwo Sp. z o.o. Sp.k.12.853.500 PLN brutto / 10.452.846 PLN netto
  • Zielony Ogród Sp. z o.o.14.514.000 PLN brutto / 11.802.439 PLN netto

Wszystkie oferty zmieściły się w zakładanym budżecie. Różnice cenowe są znaczne – między najtańszą a najdroższą ofertą to ponad 10,6 mln PLN brutto. Teraz czekamy na decyzję zamawiającego, która zostanie podjęta na podstawie przetargowych kryteriów oceny:
✅ cena – 60%
✅ okres gwarancji – 40%

Planowany termin zakończenia całego projektu to koniec 2027 roku. Szczegółowe informacje o zamówieniu na stronie: https://platformazakupowa.pl/transakcja/1164468

Komentarze