Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Scania w MPK Kraków. Z zabudową Copma

infotrans
16.12.2016 20:34
0 Komentarzy

Kolejny pojazd techniczny wkrótce dotrze do Krakowa. MPK SA zakupiło pojazd drogowo-szynowy, wyposażony w specjalny dźwig, umożliwiający m.in. podnoszenie tramwajów.

Przypomnijmy, że kilka tygodni temu do Krakowa dotarł nowoczesny pojazd, który pozwala na holowanie autobusów. Wówczas był to pojazd pomocy technicznej i ratownictwa drogowego na bazie Iveco Trakker AD 410 T HDRV (na zdjęciu).

Pojazd oprócz standardowego holowania na holu sztywnym, posiada urządzenie do holowania autobusów i pojazdów ciężarowych powyżej 3,5 t za podniesioną oś, bez kierowcy na wysięgniku holowniczym.  Z tego powodu pojazd będzie bardzo pomocny do holowania autobusów z uszkodzonym układem kierowniczym, czy zablokowanym kołem. Udźwig wysięgnika holowniczego przy maksymalnym wysunięciu na długość 3,8 m to 10 ton.

Holownik wyposażony jest także w dwie wciągarki ? główną o uciągu 22 700 kg oraz  pomocniczą o uciągu 15 900 kg. Ma także ramię główne udźwigu masy działającej pionowo. Moc wyciągarek w połączeniu z pracą ramienia głównego pozwala na wyciągnięcie autobusu z każdej opresji.

Ponadto holownik posiada agregat prądotwórczy, sprężarkę, poduszkę powietrzną do podnoszenia autobusów, podnośniki hydrauliczne do podnoszenia autobusów, zestaw oświetlenia o dużej wydajności na wysuwanym pionowo wysięgniku do oświetlenia miejsca pracy, zestaw do zabezpieczenia miejsca naprawy lub wypadku.

Obsługa urządzeń może być wykonywana za pomocą drążków sterujących w komorze sterującej lub za pomocą pilota.

Komentarze